Ķīnas kompānija "Weichai Power" šomēnes pārtraukusi savu motoru piegādes "KamAZ" rūpnīcai. Tādējādi Krievijas kravas automobiļu un autobusu ražotājs paliks bez dzinējiem, kas darbināmi ar dabasgāzi. Ķīnieši šādu lēmumu pieņēmuši bailēs no iespējamām ASV atbildes sankcijām.
Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā noteiktās sankcijas apgrūtinājušas pieeju importa detaļām, ar kurām tika komplektēti arī vietējā ražojuma transportlīdzekļi. Krievijas uzņēmumi glābiņu rada Ķīnā, kas iebrukumu Ukrainā skaidri nav nosodījusi un joprojām uztur draudzīgas attiecības ar agresoru.
Tomēr Ķīnas valdība ir noraizējusies par savu uzņēmumu labklājību un rekomendējusi nesadarboties ar Krievijas uzņēmumiem, kas pakļauti ASV sankcijām. Ķīnieši baidās, ka šie uzņēmumi varētu no ASV saņemt atbildes sankcijas.
Ar "Weichai Power" piegādātajiem motoriem tika komplektēts "KamAZ K4" kravas vilcējs, kas darbojās ar sašķidrināto dabasgāzi. Tāpat šie dzinēji tika uzstādīti "KamAZ" rūpnīcā ražotajiem pašizgāzējiem un autobusiem.
Līdz šim ķīniešu piegādātie motori pietikšot "KamAZ" modeļu ražošanai līdz 2022. gada beigām. Savukārt no 2023. gada "KamAZ" plāno ražošanā ieviest savulaik ar vācu "Daimler Truck" kopīgi izstrādātā sešcilindru motora "P6" modifikāciju, kas pārbūvēta darbībai ar dabasgāzi. "Daimler Truck" pēc 12 gadu partnerības jebkādu sadarbību ar "KamAZ" pārtrauca šī gada februārī.
Eiropas Savienība (ES) sankcijas pret "KamAZ" ieviesa jau februārī, kas liedz šīs markas transportlīdzekļus pārdot ES valstīs, kā arī šim Krievijas autoražotājam sadarboties ar ES kompānijām. Savukārt jūnija sākumā pret "KamAZ" sankcijas ieviesa arī ASV, kā rezultātā "KamAZ" nav iespēju saņemt piegādes no jebkādām rietumu kompānijām.