Foto: Shutterstock
Aprīkojot auto ar kruīza kontroli, ražotāji ne tikai cenšas pievienot tiem papildu vērtību, bet arī vēlas braukšanu padarīt komfortablāku un drošāku. Turklāt, tehnoloģijām pilnveidojoties, arvien lielāka kontrole pār braukšanas procesu tiek deleģēta pašai mašīnai.

Kruīza kontrole uztur autovadītāja iestatīto ātrumu bez akseleratora, bremzes un sajūga pedāļu nospiešanas. Vecākas modeļa paaudzes gadījumā ātrumu var mainīt ražotāja noteiktajā intervālā, ja brauc vismaz ar 30 km/h. Šādas sistēma ļauj vadītājam atpūsties garākos braucienos, jo kājas nav visu laiku jātur vienā pozīcijā. Lielākoties kruīza kontroles vadība ir ērti izvietota uz stūres rata vai tā statnes, un sistēma izslēdzas tiklīdz tiek nospiestas bremzes.

Kruīza kontrole, adaptīvā kruīza kontrole un adaptīvā kruīza kontrole ar "Stop&Go" funkciju – aptuveni tāda ir šīs tehnoloģijas evolūcija. Pirmā kruīza kontrole parādījās ASV vairāk nekā pirms 70 gadiem, tomēr populāras tās kļuvušas un būtiski pilnveidotas ir vien pēdējās desmitgadēs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!