Foto: Publicitātes foto

Apspriežot iekšdedzes dzinēju veidus, uzmanība parasti tiek pievērsta cilindru skaitam, to izvietojumam un degvielai. Tomēr pastāv arī alternatīvas – iekšdedzes dzinēji, kuriem nav mums ierasto cilindrisko virzuļu un kuri darbojas nedaudz citādi. Tie ir rotormotori, kurus izgudroja vācu inženieris Felikss Vankels un pasaulē slavenus padarīja japāņu uzņēmums "Mazda". Šis zīmols sola atgriezt šī tipa dzinējus auto industrijā kā papildinājumu "MX-30" elektroauto.

Šādi motori jaudu rada tāpat kā parastie iekšdedzes dzinēji: detonācijā radītā mehāniskā enerģija liek kustēties dzinēja daļām, kas tālāk ar piedziņas vārpstu un pārnesumkārbas starpniecību liek griezties riteņiem. Galvenās atšķirības ir iekšpusē: augšup un lejup slīdošu virzuļu vietā te sadegšanas kamerā griežas trīsstūra formas rotors ar noapaļotām malām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!