Baltkrievijas autorūpnīca "BelGee" (attēlā), kas montē ķīniešu markas "Geely" automobiļus tostarp Krievijas tirgum, varētu apvienoties ar Krievijas lielāko autoražotāju "AvtoVAZ", lai kopīgi izstrādātu jaunu vieglo pasažieru automobili no ķīniešu detaļām, paziņojis "BelGee" direktors Genādijs Sviderskis.
Neskaitot "AvtoVAZ", partneris šī projekta realizācijai tiek meklēts vēl arī Ķīnā, jo plānotais uzdevums nav viegls – pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā noteiktās rietumvalstu sankcijas liedz piekļuvi civilizētās pasaules industriālajām tehnoloģijām.
Kopīgā projekta mērķis ir radīt automobili, kā ražošana būtu neatkarīga no rietumvalstu noteiktajām sankcijām. Savukārt realizācijas noiets šādam jaunajam auto modelim būtu Krievijas un Baltkrievijas tirgū. Iespējams, runa ir par potenciālu elektromobiļa kopīgo izstrādi, jo ar tamlīdzīgu paziņojumu "BelGee" vadība nāca klajā elektrotransportam veltītā forumā.
Šī gan nav pirmā reize, kad baltkrievi runā par kopīga automobiļa izstrādi ar Krievijas kompānijām. Vēl 2021. gadā Krievijas vicepremjers Jurijs Borisovs un "KamAZ" vadītājs Sergejs Kogogins organizēja tikšanos ar Baltkrievijas premjeru Romānu Golovčenko, kā ietvaros tika apspriesta iespēja apvienot abu valstu pieredzi autobūvē un radīt "nākotnes automobili".
Kā vēsta "Belta" ar atsauci uz Baltkrievijas rūpniecības ministru Petru Parhomčiku, kurš nesen apmeklējis "AvtoVAZ" rūpnīcu, šāda sadarbība ir "ne tikai mūsu, bet arī Krievijas Federācijas sapnis".
Baltkrievijas un Krievijas kopīgi radīts jauns auto modelis ļautu daļēji glābt abu valstu autobūvi, kuru pametušas praktiski visas rietumvalstu kompānijas.
Jau vēstījām, ka "AvtoVAZ" parāds šobrīd sasniedz 107 miljardus rubļu (1,8 miljardus eiro). Šī gada pirmajos astoņos mēnešos "AvtoVAZ" pārdevis tikai 103 tūkstošus automobiļu, kas ir par 59 procentiem mazāk nekā analoģiskā periodā pērn. Krievijas autoražotājs gan uzskata, ka 2023. gadā pieprasījums pēc "Lada" automobiļiem ievērojami palielināsies un tikšot pārdots pusmiljons automobiļu.