Kamēr par šo tēmu tiek lauzti šķēpi, autonomās braukšanas tehnoloģijas attīstās, un tiek testētas arvien jaunas sistēmas, kas mūs tuvina pilnīgi jauna tipa autonomajām mašīnām. Jau tagad auto spēj: pats braukt un apstāties sastrēgumā; saglabāt noteikto ātrumu un pats sabremzēties, ja priekšā uzrodas šķērslis; palikt savā joslā; apstāties, ja notikusi avārija un vadītājs nereaģē; neapžilbināt pretī braucošos; noparkoties šaurā stāvvietā – gan perpendikulāri, gan paralēli.
Agrāk šādas iespējas bija pašsaprotamas luksusa segmentā, bet tagad ar tām tiek aprīkoti arī populāri, plašāk sastopami sērijveida auto. Piemēram, visas iepriekš minētās sistēmas atrodamas arī dienvidkorejiešu "Hyundai Tucson", turklāt nesen tam tika prezentēts vēl viens asistents, kas ļauj iebraukt stāvvietā bez vadītāja pie stūres.