Foto: Shutterstock
Kad transportlīdzekļos tika ieviesti pirmie braukšanas palīgi, kas atsevišķos gadījumos spēj aizstāt cilvēku, izskanēja runas, ka pēc dažiem gadiem mums vairs nevajadzēs sēdēt pie stūres – mašīnas visu paveiks pašas. Vēlāk šīs prognozes termiņš tika koriģēts par vairākiem gadiem uz priekšu, taču arī 2022. gadā, kad lielākajā daļā auto ierīkoti dažādi braukšanas asistenti, skaidras atbildes uz jautājumu, kad tad cilvēks varēs pilnībā atlaist stūri, joprojām nav.

Kamēr par šo tēmu tiek lauzti šķēpi, autonomās braukšanas tehnoloģijas attīstās, un tiek testētas arvien jaunas sistēmas, kas mūs tuvina pilnīgi jauna tipa autonomajām mašīnām. Jau tagad auto spēj: pats braukt un apstāties sastrēgumā; saglabāt noteikto ātrumu un pats sabremzēties, ja priekšā uzrodas šķērslis; palikt savā joslā; apstāties, ja notikusi avārija un vadītājs nereaģē; neapžilbināt pretī braucošos; noparkoties šaurā stāvvietā – gan perpendikulāri, gan paralēli.

Agrāk šādas iespējas bija pašsaprotamas luksusa segmentā, bet tagad ar tām tiek aprīkoti arī populāri, plašāk sastopami sērijveida auto. Piemēram, visas iepriekš minētās sistēmas atrodamas arī dienvidkorejiešu "Hyundai Tucson", turklāt nesen tam tika prezentēts vēl viens asistents, kas ļauj iebraukt stāvvietā bez vadītāja pie stūres.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!