"Elektroauto parasti ir aprīkoti ar litija jonu akumulatoriem, kam raksturīgi tas, ka zemā temperatūrā (–10 grādos un zemāk) palielinās elektrolīta viskozitāte un samazinās tā vadītspēja. Tas pasliktina akumulatora darbību, samazinot enerģijas daudzumu un uzlādes ātrumu. Taču akumulatora efektivitāti, uzticamību un drošību apdraud arī pārāk augsta temperatūra," skaidro Vids Žuraulis, Viļņas Ģedimina Tehniskās universitātes Autoinženierijas katedras profesors.
Lai izvairītos no šādas bēdas, ražotāji arvien lielāku uzmanību pievērš akumulatoru temperatūras optimizācijai. Jaunākajos modeļos, piemēram, "Porsche Taycan", "Audi e-tron GT" un "Hyundai Ioniq 5", ir uzstādīti siltumsūkņi. Šīs ierīces ļauj ātri un kontrolēti sasniegt akumulatorā optimālo temperatūru, tādējādi nodrošinot visātrāko uzlādi.