Foto: Shutterstock
Katrs elektroauto īpašnieks zina: kad laiks kļūst auksts, pirms braukšanas mašīnas akumulatoru vajag uzsildīt, savukārt karstā vasaras dienā ļoti veselīgi ir to atdzesēt. Optimāla temperatūra ir svarīga, ne tikai sākot braucienu, bet arī lādējot elektroauto. Nepiemērotā temperatūrā pat ar visātrāko uzlādi visu mašīnas potenciālu izmantot neizdosies, jo tā centīsies pasargāt akumulatoru no sabojāšanas.

"Elektroauto parasti ir aprīkoti ar litija jonu akumulatoriem, kam raksturīgi tas, ka zemā temperatūrā (–10 grādos un zemāk) palielinās elektrolīta viskozitāte un samazinās tā vadītspēja. Tas pasliktina akumulatora darbību, samazinot enerģijas daudzumu un uzlādes ātrumu. Taču akumulatora efektivitāti, uzticamību un drošību apdraud arī pārāk augsta temperatūra," skaidro Vids Žuraulis, Viļņas Ģedimina Tehniskās universitātes Autoinženierijas katedras profesors.

Lai izvairītos no šādas bēdas, ražotāji arvien lielāku uzmanību pievērš akumulatoru temperatūras optimizācijai. Jaunākajos modeļos, piemēram, "Porsche Taycan", "Audi e-tron GT" un "Hyundai Ioniq 5", ir uzstādīti siltumsūkņi. Šīs ierīces ļauj ātri un kontrolēti sasniegt akumulatorā optimālo temperatūru, tādējādi nodrošinot visātrāko uzlādi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!