Foto: Publicitātes foto
Šī gada pirmo astoņu mēnešu laikā pieprasījums pēc mazlietotiem auto ir kāpis par teju 20% salīdzinājumā ar attiecīgu laika periodu pērn, liecina "Moller Auto" apkopotie dati Baltijā. Vienlaikus turpina augt pieprasījums pēc jauniem elektroauto, kas pašreiz veido 3,9% no visām "Moller Auto" piegādātajām automašīnām. Kopumā uzņēmuma apgrozījums šajā laika posmā, salīdzinot ar identisku periodu pērn, palielinājies par 5,5%, sasniedzot 203 miljonus eiro.

Arī šogad "Moller Auto" novēro, ka mazlietoto auto tirgus aizstāj jaunu auto tirgu, kas ir skaidrojams ar virkni izaicinājumu – izejvielu trūkumu, piemēram, mikroshēmu jeb pusvadītāju pieejamību, piegādes ķēžu traucējumiem, inflāciju un citiem. Visi šie apstākļi ietekmē ražošanas jaudas, kas aizkavē jaunu auto piegādes. Ja pircējs vēlas jaunu spēkratu noteiktā komplektācijā, to var nākties gaidīt vairākus mēnešus. Rezultātā pircēji bieži vien izvēlas mazlietotu auto jauna vietā, jo šīs automašīnas ir pieejamas uzreiz.

"Mazlietotu auto tirgus šobrīd zeļ. Jā, tirgū automašīnu pietiek, taču piesardzīgi raugāmies uz nākotni, jo tirdzniecībā vairs nenonāk tik daudz lietotu auto kā iepriekš. Redzam, ka šogad pirmo astoņu mēnešu laikā kopumā Baltijas mērogā jaunu automašīnu iegāde ir samazinājusies, taču Latvijā pieprasījums pēc tām ir stabils un saglabājies pērnā gada līmenī. Vienlaikus šī gada septembrī pieprasījums pēc jauniem auto "Moller Auto" dīleros visā Baltijā bija kāpis par 33%, salīdzinot ar identisku periodu pērn, kas varētu norādīt uz pakāpenisku tirgus atveseļošanos. Taču tas, vai tendence saglabāsies ilgtermiņā, būs atkarīgs no tādiem apstākļiem kā kara Ukrainā, inflācijas un energokrīzes attīstība," stāsta Izīda Gerkena, "Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!