Foto: Shutterstock
Ja vēl pirms dažiem gadiem elektroauto satiksmē bija eksotika, tad šobrīd tie arvien pārliecinošāk ieņem savu vietu Latvijas autoparkā. Attīstās uzlādes infrastruktūra, ir spēkā valsts atbalsts elektroauto iegādei un kopumā viss virzās uz "zaļāku" nākotni, kur saskaņā ar Eiropas Savienības iecerēm jau pārskatāmā nākotnē elektrodzinēji būs vienīgā tehnoloģija jaunu automašīnu tirgū.

Tomēr vairumam Latvijas iedzīvotāju elektroauto pagaidām vēl ir nezināma teritorija, tāpēc noder dažādi ekspertu ieteikumi. Kā izturēties pret savu elektroauto, lai tas godam kalpotu pēc iespējas ilgāk, stāsta "Skandi Motors" servisa meistars Mārtiņš Vilkājs.

"Jāteic kā ir – mūsdienās reti kurš pats savām rokām ieskrūvē skrūvīti sienā, nemaz nerunājot par automašīnu "ķīlēšanu", tāpēc daudziem nav ne jausmas, kas lācītim jeb viņu mašīnām vēderā. Tomēr elektroauto nevajadzētu uztvert citādi kā jebkuru auto ar iekšdedzes dzinēju – tam tāpat ir virsbūve, četri riteņi, motors, transmisija, tikai tradicionālās degvielas tvertnes vietā ir baterija, un motors darbojas nevis ar benzīnu vai dīzeļdegvielu, bet ar elektrību. Ja iekšdedzes dzinēja tvertnes ietilpību mēra litros, elektroauto bateriju – kilovatstundās. Tā arī būtiskākā atšķirība," stāsta Mārtiņš Vilkājs. Eksperts saka – par elektroauto ir jārūpējas tāpat kā par jebkuru auto, tomēr ir daži knifiņi, ko ir vērts paturēt prātā, lai paildzinātu baterijas mūžu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!