Ceturto daļu CO2 pēdas uz Eiropas ceļiem atstāj smagais komerctransports. Tāpēc rodas jautājums – kad tas kļūs videi saudzīgāks, respektīvi – ar ko un kad tiks aizstāta dīzeļdegviela? Lai atbildētu uz šo jautājumu, uzmanība jāpievērš trim galvenajiem aspektiem – no kā ražot ilgtspējīgu degvielu, kā tai izveidot labu infrastruktūru un kā pārliecināt lielo autoparku uzņēmumus.
Šie svarīgie jautājumi tika aktualizēti Starptautiskajā transporta inovāciju forumā, kas šogad Lietuvā notika jau ceturto reizi. Foruma dalībnieki bija vienisprātis – tā kā visiem tehnoloģiju virzieniem ir savi plusi, pašlaik nevar atmest nevienu no tiem.
Tomēr uzņēmuma "Scania Group" stratēģiskās partnerības departamenta direktore Evalena Falka tieši universālā lietojuma dēļ izcēla elektrifikāciju. Viņas teikto apliecina fakts, ka "Scania" smagais elektrotransports jau strādā mežsaimniecībā un kalnrūpniecībā, kur elektroauto klātbūtne vēl nesen šķita neiespējama. Šajās nozarēs ar elektrību tiek darbināti transportlīdzekļi, kuru pilna masa ir 80 un 74 tonnas.