Foto: Shutterstock
Pirmais elektromobilis tika izstrādāts jau pirms vairāk nekā 100 gadiem, taču tas neguva popularitāti, jo bija dārgs, lēns un nebija ērti lietojams. Lai gan elektromobiļu tehnoloģijas mūsdienās ir kļuvušas daudz progresīvākas un pieejamākas, šie transportlīdzekļi joprojām saistās ar simts gadus veciem stereotipiem. "Schneider Electric" produktu attīstības vadītājs Baltijas valstīs Gatis Arājums atklāj un atspēko trīs izplatītākos mītus par elektromobiļiem un to uzlādes stacijām.

Elektromobilis ir dārgāks par iekšdedzes dzinēja automašīnu

Daudzu Baltijas valstu autovadītāju ieceri iegādāties elektromobili kavē maldīgais uzskats, ka tas ir krietni dārgāks par auto ar iekšdedzes dzinēju. "Pirmie elektromobiļi, tāpat kā visas jaunās tehnoloģijas, patiešām bija dārgāki par automašīnām ar iekšdedzes dzinēju. Tomēr pēdējās desmitgades laikā litija jonu akumulatoru ražošanas tehnoloģijas ir kļuvušas progresīvākas un to izmaksas ir ievērojami samazinājušās. Tāpēc elektromobiļu cenas šobrīd tirgū īsti neatšķiras no citām automašīnām. Turklāt valsts atbalsta programmas izmantošana padara ilgtspējīgāka transportlīdzekļa iegādi vēl pievilcīgāku," stāsta Arājums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!