Foto: Shutterstock
Veselības aprūpes speciālisti nenoguruši atkārto, ka mēs pārāk daudz sēžam, un iesaka veikt dažādus stiepšanās vingrojumus, iet uz masāžām un iegādāties ergonomisku krēslu. Biroja darbinieki nereti nolīgst fizioterapeitu, lai iemācītos "sēdēt pareizi" – tā, lai ķermenis būtu pēc iespējas mazāk pakļauts slodzei. Par sēdētāju muguru rūpējas arī autoražotāji, īpašu uzmanību pievēršot sēdekļu konstrukcijai.

Atskatoties vēsturē uz laiku, kad no konveijeriem noripoja pirmie automobiļi, to sēdekļi līdzinājās vienkāršam, askētiskam solam vai mīkstam mājas dīvānam. Ar laiku, palielinoties drošības prasībām, mainījās ne tikai automašīnu ražošanā izmantotie materiāli, lielas pārmaiņas piedzīvoja arī sēdekļi.

Mūsdienās, konstruējot auto, par sēdekļu izstrādi rūpnīcās atbild jau veselas nodaļas. Piemēram, franču kompānija "Citroën" tam atvēlējusi daļu no daudzpusīgās "Advanced Comfort" programmas resursiem. Rūpējoties par mašīnā sēdošo cilvēku komfortu un viņu muguras veselību, lielākā daļa ražotāju ievieš jaunākās tehnoloģijas, kas saistītas ne tikai ar sēdekļa mehānismu, bet arī ar izvēlētajiem materiāliem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!