Foto: Shutterstock

Neskatoties uz to, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā agresorvalsts tirgu pametis vairums ārvalstu autoražotāju, "AvtoVAZ" uzskata, ka ir nepieciešams aizsargāt iekšējo tirgu no importa automobiļiem, tostarp no "nesaprotamiem ķīniešu zīmoliem", kuri vienojas par zemas lokalizācijas automobiļu montāžu pamestajās Krievijas rūpnīcās, vēsta izdevums "Kommersant". Krievijas valdība šādu priekšlikumu gan vairākkārt noraidījusi. Savukārt "AvtoVAZ" tagad nolēmis ķīniešu automobiļus ražot pats ar "Lada" marku.

Pēc "AvtoVAZ" vadības domām, ir nepieciešams paaugstināt otrreizējās pārstrādes nodevu vieglajiem automobiļiem, lai saglabātu gana augstu barjeru importam. Šobrīd par katru ievesto jauno automobili otrreizējās pārstrādes nodeva ir 170 tūkstoši rubļu (2294 eiro). Ja pirms Krievijas uzsāktā kara šī nodeva bija apturoša barjera importam, jo veidoja 10-15 procentus no automobiļa cenas, tad šobrīd šīs nodevas īpatsvars ir krietni zemāks – mazāk nekā 10% no auto vērtības. Kā uzskata Krievijas lielākais autoražotājs, šo nodevu vajadzētu strauji paaugstināt, lai aizsargātu iekšējo tirgu.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!