Pēc tam, kad elektrības cenas 2022. gadā būtiski pieauga un pieprasījums pēc bezmaksas publiskajām uzlādes stacijām pieauga tādā pašā progresijā, elektroauto īpašniekiem nācās vai nu plašāk atvērt maciņu, vai pārdomāt savus transportlīdzekļa lietošanas paradumus. Tiesa, kā norāda "Eleport Latvija" vadītājs Kārlis Mendziņš, "patiesībā ieradumu maiņu vajadzētu praktizēt ikvienam, kurš pāriet no benzīna vai dīzeļdzinēja mašīnas uz elektrisko".
Savukārt, ja kāds bija iecerējis šādu auto pirkt, viņš varētu sākt domāt, vai tas ir pareizais solis. "Arī pēc elektrības cenu pieauguma elektroauto joprojām ļauj ievērojami ietaupīt, ja tiek ievērotas dažas vienkāršas lietas. Pirmā lieta ir plānošana. Cilvēkiem nedaudz ir jāpielāgo savi ieradumi un jāiemācās ieplānot akumulatora uzlādi," mierina Kārlis.
Lai gan situācija manāmi uzlabojas, uzlādes staciju tīkls šobrīd vēl neļauj ar elektroauto braukt tik bezrūpīgi, kā ar iekšdedzes auto. Brīdī, kad beidzas degviela, cilvēks iebrauc uzpildes stacijā, ielej degvielu un var turpināt ceļu, turpretim elektroauto vairāk atgādina mobilos telefonus. "Daudzi cilvēki savu tālruni uzlādē naktī, kad ierīce netiek izmantota. Tāda pati loģika ir spēkā arī attiecībā uz elektroauto – uzlādi vislabāk ir ieplānot tad, kad braukt nekur nav paredzēts: vai tas būtu mājās naktī, darbā pa dienu vai vakarā pie iepirkšanās centriem. Kad pierod pie šādas plānošanas, tā vairs nerada nekādas neērtības – jautājums ir tikai par pieradumu," saka Kārlis.
Aplūkosim vienu uzskatāmu piemēru. Izmantojot mājas staciju, "Citroën" modeli
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv