Maskavas autosalonos šomēnes nonākuši pirmie saražotie "Moskvich 3" modeļa spēkrati – tas ir pirmais atjaunotās padomju automobiļu markas jaunais modelis. Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā pērn agresorvalsts tirgu pameta praktiski visi ārvalstu autoražotāji, tostarp "Renault", kura atstātajā rūpnīcā Maskavā iemitinājies atjaunotais "Moskvich". Jauna auto modeļa izstrāde parasti aizņem vairākus gadus, tomēr "Moskvich 3" uz montāžas konveijera nonāca vien dažu mēnešu laikā. Kā tas iespējams? Sadarbojoties ar vienu no retajiem Krievijai vēl palikušajiem partneriem – pasaules ekonomikas tīģeri Ķīnu.
Savulaik "Moskvich" auto marka, neskatoties uz vairākkārtējām Maskavas mērijas investīcijām, savu automobiļu montāžu pārtrauca 2001. gadā, bet gadu vēlāk – 2002. gadā – tika pārtraukta arī šo automobiļu rezerves detaļu ražošana uzņēmuma bankrota dēļ.
Tagad atjaunotās markas "Moskvich 3" modelis ražošanā nonāca pagājušā gada novembra beigās, un šī mēneša vidū Maskavas mērs Sergejs Sobjaņins paziņoja, ka ir jau saražoti pirmie divi tūkstoši atjaunotās padomju auto markas spēkratu. Decembra sākumā tika ziņots, ka "Moskvich" paspējis saražot tikai 160 automobiļus, kaut gan 2022. gada plāns bijis 600 automobiļu – 400 ar benzīna dzinēju aprīkotie un 200 elektriskie. Šogad "Moskvich" plāno izlaides apjomu palielināt līdz 50 tūkstošiem vienību, no kurām 10 tūkstoši būs simtprocentīgi elektriskās. Savukārt 2024. gadā "Moskvich" cer saražot jau 100 tūkstošus automobiļu.
Pagaidām "Moskvich" gan nav pilna cikla ražošanas procesā. Būtībā tas ir
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv