Japānas autoražotājs "Toyota" aizvadītajā gadā pārdevis 10,5 miljonus automobiļu visā pasaulē un tādējādi šajā parametrā apsteidzis Vācijas koncernu "Volkswagen Group", kas 2022. gadā pasaulē realizējis 8,3 miljonus automobiļu (-7%).
Ja šo rezultātu salīdzina ar 2021. gada tirdzniecības datiem, tad "Toyota" realizācija ir sarukusi par 0,1 procentu, kas tik un tā ļāvis jau trešo gadu pēc kārtas saglabāt pasaulē vislielākā autoražotāja statusu.
"Toyota" globālajos pārdošanas rezultātos ir ieskaitītas ne tikai jau pazīstamās markas "Toyota" un "Lexus", bet vēl arī "Daihatsu" un komercauto marku "Hino". Lai arī realizācijas daudzums ir nedaudz sarucis, ražošanas apjoms pērn "Toyota" koncernam pieauga par 5,3 procentiem – līdz 10,6 miljoniem vienību, no kā Japānā tika saražoti 2,7 miljoni automobiļu, kas ir par 7,7% mazāk nekā 2021. gadā.
Jāņem vērā, ka arī 2022. gadā "Toyota" koncernu, tāpat kā citus autoražotājus pasaulē, skāra komplektējošo detaļu deficīts, tādēļ ražošanas plāni bija jākoriģē katru mēnesi. Šī tendence saglabāšoties arī 2023. gadā, piemēram, "Toyota" rūpnīca Čehijā, kurā ražo "Aygo X" un "Yaris" modeli, būs dīkstāvē visu februārī.
Arī šogad "Toyota" plāno saražot 10,6 miljonus automobiļu visā pasaulē.
Jau rakstījām, ka "Toyota" bijusi Latvijā vispārdotākā jauno automobiļu marka 2022. gadā.