Finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV) nācis klajā ar iniciatīvu grozīt likumu un dot iespēju ziedot Ukrainai dzērājšoferiem konfiscētās automašīnā bez atlīdzības, pirmdien Latvijas Televīzijas raidījumā "Šodienas jautājums" teica Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme.
Šobrīd ar dzērājšoferiem, kam auto atņemts par braukšanu stiprā alkohola reibumā, konfiscēto automašīnu pārdošanu izsolē nodarbojas VID.
Jaunzeme teica, ka, ja tiks pieņemts šāds lēmums, kas dos tiesības auto ziedot Ukrainai, tad VID varēs šos auto atdot karā iesaistītajai valstij.
Vaicāta, vai pašreizējā auto atsavināšanas sistēma ir optimāla, Jaunzeme sacīja, ka "sistēma ir izveidota caurspīdīga". Auto tiek pārdoti par tirgus cenu – tieši zemākā cena ir tirgus cena.
Jaunzeme uzsvēra, ka sistēma nav veidota dzērāju auto pārdošanai, bet gan valsts mantas atsavināšanai.
VID ar to nodarbojas jau diezgan sen – tiek pārdoti gan velosipēdi, gan dārglietas. Par to vairāk iespējam uzzināt VID mājas lapā, un izsolēs var piedalīties gan fiziskas, gan juridiskas personas, proti, iegādāties auto par augstāko cenu.
Vaicāta, vai cena atbilst reālajai tirgus cenai, Jaunzeme atbildēja, ka pirms kāda laika gan bijušas diskusijas par "Ferrari" markas automašīnas cenu. Šim auto bijusi ekspertu noteikta cena, virs kuras gan darījums noticis.
"Delfi" jau rakstīja, ka pērnā gada sākumā VID rīkotajā izsolē jeb cenu aptaujā konfiscētajam "Ferrari 458 Italia Spider" superauto jeb "valstij piekritīgajai mantai" par uzvarētāju tika atzīts Igaunijas uzņēmums "EMG TEILE OÜ", kas par šo auto piedāvāja augstāko cenu 137 789 eiro (bez PVN). Igaunijas uzņēmums "EMG TEILE OÜ" nodarbojas ar "premium" klases automobiļu rezerves detaļu tirdzniecību, pērn tā apgrozījums pārsniedza divus miljonus eiro. Latvijas valstij piekritīgā "Ferrari" izsolē varēja piedalīties ne tikai vietējie, bet arī ārvalstu uzņēmumi.
Visbiežāk gan VID tirgojot nelikvīdus auto – tie ir visādi lūžņi –, bet "ja tā ir vērtīga mašīna, tad tā ir tā tirgus cena," teica Jaunzeme.
Viņa akcentēja, ka esot daudz uzņēmumu, kas aktīvi izolēs cīnoties par tiesībām nopirkt auto, lai tikai kāds cits nedabūtu ko lētāku.