'Renault' izstrādā efektīvu divvirzienu borta lādētāju elektromobiļiem
Foto: Publicitātes foto

Kā būtu, ja automobilis kļūtu par svarīgu elektrotīkla daļu? V2G princips (vehicle-to-grid – no automobiļa elektrotīklā) ir divvirzienu apmaiņas tehnoloģija, kas drīzumā ļaus "Renault" automobiļiem daļu no akumulatorā glabātās elektroenerģijas ielaist atpakaļ tīklā, lai optimizētu tā darbu un kompensētu atjaunojamās enerģijas avotu nepastāvīgo raksturu.

Pētniecības uzņēmums "CEA" un "Renault Group" jau strādā pie V2G tehnoloģiju nākamajām paaudzēm, kuras nonāks apritē šīs desmitgades beigās. Šim nolūkam "CEA" un "Renault Group" ir kopīgi izstrādājuši jaunu elektroniska strāvas pārveidotāja arhitektūru, kas iebūvēta tieši automobiļa lādētājā. Gandrīz trīs gadu pētniecības rezultātā, reģistrējot 11 kopīgus patentus, šis strāvas pārveidotājs izveidots no inovatīviem materiāliem un kļuvis kompaktāks, turklāt par 30% samazina enerģijas zudumus, uzlabo automobiļa uzlādes laiku un garantē akumulatora izturību. Tas darbosies divos virzienos, uzglabājot no elektrotīkla saņemto enerģiju.

"CEA" un "Renault Group" pētniecības un izstrādes komandas lika kopā savas zināšanas borta energoelektronikas jomā, īpaši par platzonu pusvadītāju materiāliem – gallija nitrīdu (GaN) vai silīcija karbīdu (SiC).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!