Foto: Shutterstock
Elektroauto nozare attīstās mežonīgā tempā, tāpēc tikai retais atceras pirmos modeļus, kas labvēlīgos apstākļos ar pilnu uzlādi nobrauca vien 120 kilometrus. Taču šādi skaitļi bija raksturīgi vien jaunās ēras aizsācējiem, kas tirdzniecībā parādījās pirms padsmit gadiem, šodien situācija ir krasi atšķirīga. Vidējās klases ģimenes automašīnai pa spēkam ir pat trīskārt garāka distance, turklāt tā itin nemaz nav maksimālā robeža.

Piemēram, krosovers "Peugeot e-2008" ar 50 kWh akumulatoru un pilnu uzlādi var nobraukt līdz 345 km, "Volkswagen ID.3" ar 58 kWh akumulatoru var veikt līdz 420 km, bet "Renault Megane E-Tech" ar 60 kWh akumulatoru – līdz 450 km. Jaunās paaudzes pilsētas krosovers "Kia e-Niro" ar 64,8 kWh akumulatoru uzrāda vēl iespaidīgāku rezultātu – ar vienu uzlādi tas ļauj nokļūt pat 460 km tālā mērķī. (Visi šie skaitļi iegūti WLTP testos.)

Solīdais attālums, ko iespējams nobraukt ar kompaktu ģimenes elektroauto, plus valsts subsīdijas jūtami mudina lielo pilsētu iedzīvotājus spert izšķirošu soli mobilitātes pārmaiņu virzienā – atteikties no mašīnām ar iekšdedzes dzinēju un pārsēsties zaļajā auto.

Pietiek ar vienu piemērotu elektromašīnu

"Eleport Latvija" vadītājs Kārlis Mendziņš pats elektroauto izmanto katru dienu un tiem, kas apsver pāreju uz elektrotransportu, iesaka izanalizēt savus ikdienas maršrutus un aprēķināt attālumus. Jaunākie modeļi viegli apmierinās lielāko daļu vajadzību.

"Lielajās pilsētās diezgan daudzas ģimenes darbadienās brauc galvenokārt pa dzīvojamo rajonu, bet nedēļas nogalēs dodas atpūsties ārpus pilsētas. Vai arī cits variants – ģimene dzīvo tuvāk dabai, kaut kur piepilsētā

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!