Foto: Publicitātes foto
Sabiedrība vēlas, lai lielie uzņēmumi īstenotu ilgtspējības politiku un savos stratēģiskajos lēmumos balstītos tikai uz to, taču dzīvē nereti nav pilnīgas izpratnes, ko tas patiesībā nozīmē. Piesārņojuma samazināšana un elektroenerģija tikai no atjaunīgiem avotiem ir svarīgi un apsveicami soļi, taču ilgtspējīgam uzņēmumam ir jārūpējas par dabu arī tiešā veidā, proti – jānodrošina augiem un dzīvniekiem labvēlīgi apstākļi un jāmeklē iespējas paplašināt bioloģisko daudzveidību.

Mērķtiecīgi centieni nes augļus

Joprojām vissāpīgākā vides problēma ir oglekļa piesārņojums. Tā samazināšanā ārkārtīgi svarīga loma ir transportam. Pēc aplēsēm – lai realizētu Parīzes klimata nolīguma mērķi, respektīvi, līdz 2050. gadam sasniegtu oglekļa nulles emisiju, 90 procentiem auto uz pasaules ceļiem būtu jābūt elektriskiem.

Tomēr pāreja uz šo transportu ir tikai viena medaļas puse. Svarīgi ir arī tas, no kurienes nāk elektrība, kas darbina elektromobiļus, kā tie tiek izgatavoti un vēlāk pārstrādāti. Tāpēc lielie autoražotāji pakāpeniski izskauž savas darbības radīto piesārņojumu. Tiek ņemta vērā ne vien pašu uzņēmumu, bet arī piegādātāju un partneru ietekme uz vidi, tāpēc likumsakarīgi, ka šis ambiciozais mērķis var tikt panākts tikai pakāpeniski.

"Jaguar Land Rover" gandrīz uz pusi ir samazinājis oglekļa emisiju no automašīnu ražošanas. Tiesa, tam bija nepieciešami radikāli risinājumi, tostarp stingra visu procesu optimizācija, lai minimizētu enerģijas patēriņu un izmaksas, piemēram, ierīkojot efektīvu LED apgaismojumu gan ēkās, gan ap tām. Turklāt uzņēmums daudz ieguldīja arī pašu ēku apkārtnē un samazināja tās ietekmi uz dabu.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!