Foto: Publicitātes foto
Eiropas jauno auto tirgus piedzīvo strauju elektrifikāciju, un šīs pārmaiņas rada dažādus izaicinājumus ražotājiem. Daudzu gadu pieredze iekšdedzes dzinēju un tiem pielāgotu platformu konstruēšanā daudz nepalīdz, jo jaunā tipa braucamie ir jāveido no nulles. Kā nozare tiek ar to galā, un kuram veicas labāk?

Jaunpienācēji uz tās pašas starta līnijas

Jauni zīmoli tirgū parādās ļoti reti. Lai radītu automašīnu, nemaz nerunājot par sērijveida ražošanu, ir nepieciešami milzīgi resursi un pieredze, kas jauniem uzņēmumiem ir teju nepārvarams šķērslis. Iekšdedzes dzinēji ir ārkārtīgi sarežģīti inženiertehniskie veidojumi, kuriem jāpakļaujas stingrām ekoloģiskajām normām, tāpēc vairākus gadu desmitus tirgū pastāvēja tikai ilggadēji un pieredzējuši ražotāji. Elektriskais laikmets ir pavēris durvis jauniem zīmoliem un testē vecos. Pie apvāršņa parādās jaunas kompānijas, kuru mērķis ir kļūt par masveida ražotājiem. Īpaši daudz šādu uzņēmumu nāk no Ķīnas, un viņi ļoti cenšas ielauzties Eiropas tirgū.

"Uz papīra ķīniešu elektroauto neizskatās nemaz tik slikti, taču mani pagaidām nav pārliecinājis neviens no tiem. Īpaši piesardzīgs šai ziņā es esmu pēc rietumvalstu mediju veiktajiem ilgtermiņa testiem. Tie atklāj, ka ķīniešu ražojumi mūsu platuma grādos cietīs no agrīno japāņu un korejiešu mašīnu slimības – virsbūves rūsas, kas parādīsies jau pēc pirmās ziemas. Kā tāds auto nokalpos visu garantijas periodu un kā dīlercentri spēs to nodrošināt – tas ir labs jautājums. Mašīnā iebūvēt elektromotoru un akumulatoru ir vieglāk nekā uzbūvēt labu, uzticamu un emisijas prasībām atbilstošu iekšdedzes dzinēju. Taču piedziņa ir tikai viena no mašīnas sastāvdaļām, svarīgi ir arī tas, kā auto brauc. Šajā aspektā ir grūti pārspēt pieredzes bagātos ražotājus, kuri gadu gaitā ir pieslīpējuši dažādus komponentus, lai auto brauktu labi," stāsta "Delfi Auto" redaktors Raimonds Zandovskis.

Jauna uzbūve

Lielie koncerni zina, kā izveidot patīkami vadāmu mašīnu, taču arī šīm kompānijām elektroauto ir jābūvē no nulles. Pirmie ražotāju mēģinājumi bieži vien balstījās uz vecajiem labajiem pamatiem – tika izmantotas iekšdedzes dzinēju platformas. Tagad, kad elektrifikācija kļūst aizvien straujāka, lielākā daļa ražotāju ir ieguldījuši milzīgus līdzekļus īpašās elektroauto platformās.

Elektromotors ir neliels, tāpēc parasti to uzstāda uz velkošās ass, bet lielais akumulators tiek novietots starp abām asīm. Zemais smaguma centrs piešķir stabilitāti un nodrošina labāku vadāmību. Tāpat šo komponentu koncentrēšana apakšā ļauj labāk izmantot mašīnas telpu. Pateicoties tam, elektroauto, piemēram, "Kia EV6"

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!