Februāra vidū vadošais ASV patērētāju pētījumu uzņēmums "J.D. Power" publicēja automobiļu uzticamības pētījuma rezultātus. "Lexus" ieguva visaugstāko pozīciju visu šajā tirgū pārstāvēto automobiļu marku salīdzinājumā.
ASV 2023. gada transportlīdzekļu uzticamības pētījums ir balstīts uz 30 062 2020. modeļu gada transportlīdzekļu pirmo īpašnieku atbildēm pēc trīs gadu ekspluatācijas perioda. Pētījums tika veikts no 2022. gada augusta līdz novembrim.
Pētījumā tiek analizēts, kāds ir 2020. modeļu gada transportlīdzekļu sniegums kvalitātes, detaļu nomaiņas un pievilcības ziņā – tostarp automobiļiem ar jaunām tehnoloģijām –, un tas palīdz automobiļu ražotājiem projektēt un ražot labākus transportlīdzekļus, lai tie izturētu laika pārbaudi un iegūtu augstāku tālākpārdošanas vērtību.
Jo zemāks PP100 rādītājs (problēmas uz 10 transportlīdzekļiem), jo labāks sniegums. "Lexus" ieņēma pirmo vietu vispārējā transportlīdzekļu uzticamības pētījumā, iegūstot 133 punktus PP100 skalā.
"Ir redzams, ka automobiļu uzticamība gadu gaitā ir paaugstinājusies. Šī gada pētījums parādīja, ka nozares vidējais rezultāts šajā aprēķinā bija 186 punkti, proti, par 6 punktiem labāks nekā 2022. gada pētījumā," saka Mika Elojervi, "Toyota Baltics" prezidents.
Tālāk uzticamāko automobiļu marku TOP-10 reitingā seko "Genesis", "Kia", "Buick", "Chevrolet", "Mitsubishi", "Toyota", "Hyundai", "Mini" un "Nissan". Savukārt "J.D. Power" saraksta lejasdaļā pēdējā pieciniekā ir "Mercedes-Benz", "Ford", "Audi", "Lincoln" un "Land Rover".
Papildus kopvērtējuma pirmajai vietai "Lexus RX" modelis sasniedza augstāko novērtējumu pētījumā – 111 PP100. Salīdzinot ar situāciju pirms gada, "RX" modeļa sniegums ir uzlabojies astoņās no deviņām kategorijām. Visvairāk apbalvojumu visaugstāk novērtēto modeļu ziņā saņēma "Toyota Motor Corporation", tostarp atzinību saņēma arī "Lexus NX".
"J.D. Power" ir globāls līderis patērētājiem domātu ieskatu, konsultāciju pakalpojumu, datu un analītikas jomā. "J.D. Power" ir pionieris lielo datu, mākslīgā intelekta (AI) un algoritmiskās modelēšanas iespēju izmantošanā patērētāju uzvedības analīzes jomā un jau vairāk nekā 50 gadus sniedz nozares informāciju par klientu mijiedarbību ar zīmoliem un produktiem.