Šo iemeslu dēļ automašīnu īpašnieki apdrošināšanas sabiedrībai "BTA" aizvadītajā nedēļā ik dienu iesnieguši vidēji par 82% vairāk atlīdzību pieteikumus par transporta līdzekļiem nodarītajiem bojājumiem nekā iepriekšējās nedēļās.
Visbiežāk norādītie bojājumi ir plaisas priekšējā vējstiklā, kas radušās pretim braucošo transporta līdzekļu riteņu mesto akmeņu dēļ. Vairākus desmitus negadījumu izraisījuši apledojušie ceļi un redzamību apgrūtinošā putināšana. To dēļ autovadītājiem nav izdevies savaldīt savu spēkratu un tie ieslīdējuši grāvī, vai arī nav paspējuši apstāties pie krustojuma un ietriekušies priekšā stāvošā automašīnā.
Salīdzinoši daudz pieteikumu saņemti par automašīnas apakšas aizsargdaļu noraušanu, iebraucot kupenās, kā arī par tīrīšanas tehnikas nodarītajiem bojājumiem stāvlaukumos atstātām automašīnām. Tām noskrāpēti sāni, iebuktētas durvis vai norauti rokturi. Zaudējumus mašīnu īpašniekiem sagādājuši pat pagalmu un garāžu vārti, kas nav bijuši pietiekami nostiprināti un vēja brāzmas dēļ iebraukšanas brīdī iepūsti auto sānos.
Pieaug arī pieteikumu skaits par pārsistām riepām un deformētiem diskiem, iebraucot bedrēs. Īpaši bīstamas ir peļķēs apslēptās bedres, jo tās nav uzreiz pamanāmas un daļa autobraucēju pirms peļķēm pat neuzspēj noreaģēt un samazināt ātrumu.
"No ceļu apledojuma, bedrēm un lidojošiem akmeņiem pilnībā nav pasargāts neviens, taču ikviens autovadītājs var parūpēties, lai zaudējumi būtu pēc iespējas mazāki. Spēcīgu putināšanu var pārlaist kādā stāvlaukumā vai braukt tik lēni, lai paspētu noreaģēt uz satiksmes situāciju sliktas redzamības apstākļos. Zinot, ka ik pavasari uz mūsu ceļiem veidojas prāvas bedres, pie peļķēm būtu prātīgi piebremzēt un lēnāk izbraukt tām cauri, tādējādi samazinot riepu pārsišanas risku. Lēnāka braukšana un lielākas distances ievērošana arī mazinās akmeņu uzmešanas risku. Ja nu tomēr gadās piedzīvot nepatikšanas, iesakām nekavējoties sazināties ar savu apdrošinātāju, kas konsultēs, kā rīkoties," rīcības variantus iesaka "BTA" apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.