53% no Latvijā populārākajiem elektroautomobiļiem nepamatoti tiek apgrūtināti ar papildu nodokļu slogu, tos klasificējot kā reprezentatīvos auto, uzskata Auto asociācija.
Reprezentatīvā auto vērtības slieksnis nav mainīts deviņus gadus, bet, kāpjot transportlīdzekļu cenām, šobrīd tā saucamajā "luksusa automašīnu klasē" ierindojas automašīnas, kurām pēc būtības tur nevajadzētu atrasties, norāda asociācija. Tādējādi tiekot būtiski bremzēta uzņēmēju pāreja uz zaļāku auto parku, neskatoties uz to, ka tieši transporta sektors rada vienu no lielākajiem izaicinājumiem, lai sasniegtu Latvijai izvirzītos klimatneitralitātes mērķus.
Reprezentatīvs automobilis ir automobilis, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 50 000 eiro. Lēmums deviņus gadus nepārskatīt šo slieksni nu ir radījis situāciju, kad vairāk nekā puse no visiem Latvijā šobrīd pieejamajiem elektromobiļiem, tai skaitā "Hyunday Ioniq 5", "Kia EV6", "Toyota Proace E" un "Škoda Enyaq" ir virs reprezentatīvā auto nodokļa sliekšņa.