Sākotnēji šīs tehnoloģijas priekšrocība bija ietaupītais laiks. Autobūvē, kā arī daudzās citās nozarēs 3D printeri sākumā tika izmantoti, lai izveidotu prototipus. Agrāk šis process prasīja dienas un nedēļas: izveidoja, notestēja, atrada kļūdu, un atkal viss pa riņķi – tikai tā datorprojektētu komponentu varēja pārbaudīt reālajā dzīvē un pārliecināties, ka tas atbilst visām vajadzībām.
Mūsdienās spēcīgākais arguments par labu 3D drukai ir mazāka ietekme uz vidi. Jau šobrīd var minēt daudzus piemērus, cik plaši šo metodi ir iespējams izmantot un cik pozitīvi tā ietekmē dažādus procesus. 3D druka ietaupa gan transporta izmaksas, gan materiālus: izstrādes fāzē visas sastāvdaļas detalizēti var pārbaudīt fiziskā formā, nevis defektus atklāt brīdī, kad no ražošanas līnijas ir noripojuši tūkstošiem vienību.
3D druka kļūst aizvien populārāka
Lai gan 3D printeri īpaši pieprasīti kļuvuši tieši pēdējā desmitgadē, daudzās nozarēs tos izmanto jau kopš pagājušā gadsimta beigām. Britu luksusauto ražotājs "Jaguar Land Rover", saskatot 3D drukas potenciālu, jau 90. gadu sākumā investēja datorizētajā projektēšanā (Computer-Aided Design jeb CAD), jo tā inženieriem un dizaineriem ļāva dizaina projektu ātri pārvērst fiziskos produktos.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv