Savos novērojumos un pieredzē "Outdoor Riga" aicināja dalīties TV un radio personību Valdi Melderi, dziedātāju un aizrautīgu motobraucēju Dināru Rudāni, Latvijas Motoklubu asociācijas valdes locekli Uģi Spēlmani, dziedātāju Aiju Vītoliņu un tehnoloģiju ekspertu Kristapu Skuteli – personības, kas uz dzelzs rumakiem ir mērojuši garus ceļus dažādos platuma grādos un apstākļos.
Jaunās tehnoloģijas un mode
Un tas viss ir iespējams, pateicoties jaunajām tehnoloģijām, kas ļoti ātri attīstās. Piemēram, apģērbā ieviestā D3O nanotehnoloģija labāk absorbē triecienu, bet "Kevlar" audums – pasargā pret berzi, ja nākas slīdēt pa asfaltu. Arī dziedātāja Dināra Rudāne, kas izstādē "Outdoor Riga" ir iecerējusi nolūkot jaunus aksesuārus, atzinīgi izsakās par inovāciju lietojumu motociklistu apģērbā: "Novērtēju, ka motoapģērbs ir ūdens un vēja necaurlaidīgs un arī ļoti viegls, tādēļ to izmantoju arī zirgu sportā un pat nēsāju ikdienā."
Drošībai Nr. 1 – ķivere!
Galvenais ekipējumā ir ķivere! – pārliecināti ir motobraucēji. Jaunākos ķiveru modeļus var pielīdzināt teju raķešu zinātnei – iebūvēti skaļruņi, GPS, ātrums un citi parametri, kas redzami uz ķiveres viziera. "Gan dārga, gan arī lētāka ķivere braucēju pasargās gandrīz vienādi. To galvenās atšķirības: smagums, iekšējā apdare, ventilācija un citi sīkumi, kas atvieglo ikdienas dzīvi braucējam," uzskata Uģis Spēlmanis, motobraucējs ar 40 gadu stāžu.
Savukārt Valdis Melderis, kurš priekšroku dod slēgtajām (full face) ķiverēm ar žokļa sargu, bet stilošanai izmanto tā saucamo podiņu ar vaļēju sejas daļu, iesaka: "Pārbaudi, vai ķivere stingri pieguļ galvai un, ja negribi braukt ar ausu aizbāžņiem, vai ir labi ventilējama un klusa." Bet tehnoloģiju eksperts Kristaps Skutelis pievērš uzmanību ķiveres vizierim: "Tai vajag "pin lock" slāni, kas neļaus ķiverei aizsvīst, un visnotaļ noderīga ekstra ir iebūvētas saulesbrilles."
Gatavi vasarai
Tuvojas vasara, un daudziem ir ieplānoti tāli braucieni, tāpēc aktualizējas jautājums par apģērbu, lai nesvīst mugura un nenogurst pēcpuse. Vasarai piemērotas ir īpašas moto sietiņjakas ar nepieciešamo aizsardzību, arī motozeķes atbilstoši vajadzībai – sildošas vai ventilējošas. Savukārt bikses noderēs ar īpašiem materiāliem sēžas daļā. Tālākiem braucieniem daži motociklisti izmanto jērādas uz sēdekļa, īpaši izgatavotas formas un pildījuma sēdekļus vai sietiņus, kas palīdz sēžamvietu labāk ventilēt. "Protams, var pabraukt stāvus un atpūtināt dibenu vai gāzt pa trasi tā, ka dibens aizmirstas vispār. Bet, lai varētu izbaudīt braucienu un nebūtu neērtības, noteikti ir vērts ieguldīt kvalitatīvā ekipējumā," ir pārliecināts Valdis Melderis.
Savukārt dziedātāja Aija Vītoliņa neslēpj, ka zem virskārtas kā bāzi velk merino termoveļu. "Lai arī cik karsts būtu, arī braucot pa siltajām zemēm, velku pilnu ekipējumu. Ja ir ļoti karsts, zem jakas velku arī dzesējošo vesti." Bet Kristaps Skutelis zem motojakas velk tikai sintētisko apakšveļu un T-kreklu, lai ātri žūtu un nesviedrētu. Viņš atzīst, ka braukšana karstā laikā ir nogurdinoša un tādējādi arī bīstama, tādēļ ir nopietni jādomā par piemērotu ekipējumu, kas nodrošina labu ventilāciju. "Man pašam gan vēl nav šāda veida motojaka, bet tagad pētu variantus, jo vasarā plānoju doties motoceļojumā uz ļoti siltām zemēm," rezumē Kristaps.