Tehniskās apskates nakts Rīgā - 2018
Foto: Publicitātes foto

Saeimas deputāts un Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs (AS) iesniedzis priekšlikumu samazināt transportlīdzekļu tehniskās apskates biežumu jaunām un mazlietotām automašīnām. Deputāta ieskatā, pēc pirmreizējās reģistrācijas jaunām automašīnām tehniskā apskate ir veicama pēc trīs gadiem, savukārt otrā un trešā attiecīgi ik pēc diviem gadiem, tādējādi Latvijā ieviešot 3+2+2+1 modeli, sekojot citu Eiropas valstu pieredzei.

Saskaņā ar esošo likumdošanu Latvijā jauniem automobiļiem pirmreizējā tehniskā apskate ir jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešus jeb divus gadus pēc automašīnas reģistrēšanas valstī. Kulberga ierosinātie likuma grozījumi Ceļu satiksmes likuma 16. panta piektajā daļā paredz, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim, piekabei ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem nosakāma tehniskās apskates periodika 3+2+2+1 gads.

"Šobrīd, iegādājoties jaunu transportlīdzekli, auto ražotāju oficiālie pārstāvji piedāvā spēkrata garantiju līdz pat septiņiem gadiem, tādējādi automašīnai regulāri tiek veiktas apkopes auto ražotāja oficiālā pārstāvja servisā un tiek kontrolēts spēkrata tehniskais stāvoklis. Prasība veikt pirmreizējo tehnisko apskati jau divus gadus pēc automašīnas reģistrēšanas ir novecojusi. Mainot esošo kārtību, būtiski tiktu atvieglota noslodze, kāda pastāv tehniskās apskates veikšanas punktos, vienlaikus atvieglojot arī autovadītāju ikdienu, lieki nepārbaudot labā tehniskā stāvoklī esošas automašīnas," uzsver Kulbergs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!