Ķīnā ražotie automobiļi šogad aizņēmuši jau pusi Krievijas jauno automobiļu tirgus. Tādējādi ķīnieši nonākuši rietumvalstu pamestās agresorvalsts pārdotāko auto marku trijniekā, strauji pietuvojoties tirgus līderim – vietējā autoražotāja "AvtoVAZ" markai "Lada".
Šī gada aprīlī Krievijā tika pārdoti 9,2 tūkstoši "Chery" automobiļu, 7,4 tūkstoši "Haval" un 6,1 tūkstotis "Geely", turklāt šo iepriekšminēto trīs ķīniešu auto marku rezultāts salīdzinājumā ar pērnā gada aprīli ir pieaudzis astoņas līdz deviņas reizes. Savukārt "Lada" pavasara otrajā mēnesī realizējusi 27 635 automobiļu.
Pēc nozares analītiķu aplēsēm, gada beigās Krievijas tirgū dominēs tikai vietējā un Ķīnas ražojuma automobiļi, turklāt Ķīna tikai turpinās audzēt savu tirgus daļu. Ja ar Ķīnas markām Krievijas tirgū realizācija sasniegs 45 procentus, tad ieskaitot vēl arī ķīniešu automobiļus, kas tiek montēti ar atjaunotajām padomju laika markām (piemēram, "Moskvich"), ķīniešu automobiļu īpatsvars jaunu auto tirgū pārsniegs pat 50%.
Ķīnas kompānijas aktīvi izvērš savu piedāvājumu Krievijā, uzrādot strauju realizācijas pieaugumu salīdzinājumā ar analoģisku periodu gadu iepriekš. Vienīgais pieauguma tempu mazinājums varētu būt rubļa vērtības krišanās attiecībā pret juaņu, kas sadārdzina no Ķīnas ievestos automobiļus.
Aizvadītajā gadā Krievijas tirgū Ķīnas automobiļu marka "Chery" realizēja automobiļus kopumā 29,8 miljardu rubļu (342 miljoni eiro) vērtībā, "Haval" – 27,7 miljardu rubļu (318 miljoni eiro); bet "Geely" – 16,8 miljardu rubļu (193 miljonu eiro) apmērā.
Pēdējo divu gadu laikā 15 reizes pieaudzis ķīniešu automobiļu pārdošanas sludinājumu skaits Krievijā. Turklāt lietotu ķīniešu automobiļu cena pieaugusi par 62% salīdzinājumā ar 2021. gadu jeb laiku pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā, norāda analītiķi.
Atgādinām, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 2022. gada februārī agresorvalsti pameta rietumvalstu autoražotāji, kuri ne tikai pārtrauca savu spēkratu ražošanu Krievijā, bet arī modeļu un komplektējošo detaļu piegādi. Tas skāra arī vietējo marku autoražotājus, kas bija atkarīgi, piemēram, no "Bosch" elektronikas.