Uļjanovskas autorūpnīcas (UAZ) darbinieki sarīkojuši streiku, jo šis Krievijas autoražotājs algu izmaksājot novēloti un turklāt nepilnā apmērā. Solīto vidēji 45 tūkstošu rubļu (522 eiro) vietā UAZ darbiniekiem par aizvadīto mēnesi algā pārskaitījis tikai vidēji 20 tūkstošus rubļu (232 eiro). UAZ noliedz algu izmaksāšanu nepilnā apmēra, bet pēc sarīkotā streika incidentu izmeklēs Krievijas prokuratūra.
Trešdien saziņas lietotnē "Telegram" tika publicēts video no Uļjanovskas autorūpnīcas, kurā redzams, ka ražošanas cehā darbs ir apturēts un sapulcējies pūlis strādnieku. Viens no UAZ darbiniekiem, kurš publicējis šo video, sižetā saka, ka "rūpnīca streiko, jo algu nav".
"Šobrīd vidējā alga UAZ uzņēmumā ir augstāka par vidējo reģionā. 2021. gadā notika algu paaugstināšana par sešiem procentiem, bet 2022. gadā – par 10%. Kārtējais algu palielināšanas etaps par 5% notika šī gada 1. martā, bet no 1. jūnija algas tiks palielinātas vēl par 7%, kas atbilst februārī publicētajam uzņēmuma plānam šogad algas pakāpeniski paaugstināt par 12%," apgalvo UAZ preses dienests.
Saskaņā ar Krievijas statistikas pārvaldes datiem vidējā alga Uļjanovskas autorūpnīcā 2021. gadā bija 36 tūkstoši rubļu (418 eiro), bet 2022. gada decembrī – 53 tūkstoši rubļu (616 eiro).
Pēc internetā rezonansi guvušā UAZ strādnieku streika video Krievijas prokuratūra paziņojusi, ka uzsākusi šī incidenta izmeklēšanu – vai šajā autoražotāja algas tiek izmaksātas laikus un pilnā apmērā.
Pērnā gada vidū UAZ kompānijas iepriekšējais vadītājs Adils Širinovs atklāja, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā noteikto rietumvalstu sankciju dēļ UAZ automobiļu ražošanas pašizmaksa pieaugusi par trešdaļu. Rezultātā UAZ lētākais modelis "Patriot" maksā no 1,33 miljoniem rubļu (15 444 eiro).
2022. gadā UAZ tirgus daļa Krievijā bija 4,9% ar nepilniem 34 tūkstošiem realizētu automobiļu. Salīdzinājumā ar gadu iepriekš UAZ realizācija pieaugusi par 5%. Pieprasītākie UAZ automobiļi ir vieglais komerctransports un apvidnieks "UAZ Patriot".
Jau rakstījām, ka pēc rietumvalstu autoražotāju sankcijām un Krievijas tirgus pamešanas agresorvalsts jauno auto tirgū šobrīd dominē Ķīnas un vietējo autoražotāju produkcija.