Foto: Shutterstock
Lielākā daļa auto īpašnieku jau zina atšķirību starp manuālo un automātisko pārnesumkārbu, tomēr divkāršā pārnesumkārba jeb tā dēvētā dubultā sajūga transmisija (DCT, DSG) ir izraisījusi lielāku interesi autovadītājos pēc tam, kad vieglajiem automobiļiem tos masveidā sāka ražot "Volkswagen" (VW) un 1970. gados sacīkšu vajadzībām tos sāka ieviest augstas klases transportlīdzekļu ražotāji, piemēram, "Porsche" un "Ferrari". "TotalEnergies" tehniskās nodaļas vadītājs Andžejs Hušatinskis atgādina pamatprincipus divsajūga pārnesumkārbas kopšanai.

Kas jāzina par divsajūgu pārnesumkārbu

Divsajūgu pārnesumkārbas koncepciju pirmo reizi izstrādāja franču inženieris Ādolfs Kēgress 1939. gadā. Tolaik gan izgudrotājam trūka līdzekļu, lai realizētu savu ideju. Tikai 1950. gadā kāda britu autobūves kompānija sāka izstrādi pie pirmās šāda tipa pārnesumkārbas, kuras pamatā bija divi elektromagnētiskie sajūgi, analogā elektronika un spoles.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!