Pirmās uzlādes stacijas Latvijā tika uzstādītas jau aizvadītajā gadā, un jaunākie 10 uzlādes punkti atrodas iepirkšanās centros "Akropole Alfa" un "Akropole Rīga". Uzņēmums plāno turpināt attīstību un paplašināt savu darbību, gada laikā Latvijā uzstādot 300 elektroauto uzlādes punktus.
"Inbalance grid" ir dibināts Lietuvā un šobrīd paplašinājies jau visās Baltijas valstīs. Uzņēmums Baltijā uzstādījis gandrīz 400 elektroauto uzlādes pieslēgvietas.
"Mūsu ambīcijas ir izveidot jaunu un ilgtspējīgu elektroauto uzlādes tīklu Baltijā. Pateicoties mūsu progresīvajām tehnoloģijām, esam divus soļus priekšā – lieliem infrastruktūras objektiem un ēkām jau šobrīd sāk aptrūkties papildu jauda, kas nepieciešama inovatīviem risinājumiem, piemēram, elektroauto uzlādes stacijām. Mūsu izstrādātais risinājums – dinamiskā noslodzes vadība – ir vienīgais veids, kas ļauj bez lielām investīcijām izveidot elektroauto uzlādes infrastruktūru šāda tipa objektos. Turklāt tas ļaus uzlabot mobilitātes risinājumus, padarot pieejamas elektroauto uzlādes stacijas ikvienam, bet uzlādes procesu – ērtu un ātru," skaidro Simonas Stankus, "Inbalance grid" izpilddirektors.
Divas problēmas, ar kurām šobrīd saskaras elektroauto uzlādes tirgus – uzlādes staciju uzstādīšana ir resursietilpīga un neparedz daudz rentablu iespēju nākotnē pievienot papildu lādētājus. Esošie risinājumi, kas šobrīd pieejami tirgū, nav īpaši atbilstoši nākotnes vajadzībām. Elektroauto kļūs par neatņemamu sastāvdaļu pilsētvides ainavās, jo radīsies pieprasījums pēc jaunām elektroauto uzlādes stacijām. Lai tās uzstādītu, būs jāievelk jauni elektrības kabeļi. Salīdzinot ar esošo risinājumu, vienam strāvas vadam atkarībā no atrašanās vietas var pieslēgt četrus līdz sešus "Inbalance grid" lādētājus, tāpēc, pieaugot pieprasījumam, viegli, ātri un par salīdzinoši zemākām izmaksām var viegli pievienot papildu pieslēgvietas.
No tehniskās puses raugoties, vienam "Inbalance grid" elektroauto lādētājam ir 44 kW jauda (22 kW vienai pieslēgvietai, katram lādētājam tiek nodrošinātas 2 pieslēgvietas). Tie ir paredzēti izvietošanai daudzdzīvokļu māju pagalmos un stāvvietās, pie tirdzniecības centriem vai uzņēmumu birojiem, kur cilvēki mēdz pavadīt ilgu laiku un izmanto stāvvietas arī transportlīdzekļu uzlādēšanai. Vienas uzlādes stundas laikā var pietiekami daudz uzlādēt akumulatoru, nodrošinot elektroauto jaudu gandrīz visai nedēļai, kas pietiks braucot no un uz darbu. Turklāt automašīnas uzlāde ar vidēja ātruma lādētāju parasti ir aptuveni divas reizes lētāka nekā ar ātro lādētāju.
Elektroenerģijas jauda nav bezgalīga – jau tagad lielākajā daļā vietu jeb potenciālajās uzlādes staciju vietās ir pieejama mazāka elektrības jauda, nekā nepieciešams uzlādes stacijām. Daudziem elektroauto ir atšķirīgas jaudas prasības un uzlādes režīmi, tāpēc uzlādes izvadei ir jābūt daudzveidīgai. Uzņēmuma izstrādātā dinamiskā noslodzes vadības risinājuma galvenā ideja, kas balstīta uz mākoņpakalpojumu bāzes, vērsta uz viedu resursu pārvaldību, ļaujot ar mazāku jaudu uzlādēt dažāda veida elektroauto. Jaudas slodze reāllaikā tiek sadalīta starp uzlādes pieslēgvietām, pārvaldot vairākus faktorus. Līdz ar to slodzes līdzsvarošana ļauj efektīvi izmantot pieejamo jaudu. Tas ļauj arī ietaupīt uz dārgiem uzlādes tīkla jauninājumiem un uzstādīt vēl vairāk uzlādes punktu ar mazāku jaudu. "Inbalance grid" izstrādātais risinājums ļauj efektīvi pārvaldīt jaudas slodzi tirdzniecības centros, lielos biznesa centros un pat pilsētās.
Uzņēmums "Inbalance grid" dibināts 2019. gadā. Līdz šim uzņēmums piesaistījis investīcijas 3,8 miljonu eiro apmērā un uzstādījis Baltijā gandrīz 400 elektroauto uzlādes pieslēgvietas. Uzņēmums nodarbina 25 darbiniekus. Šogad plānota darbības paplašināšanās vēl arī Polijas tirgū.