Piedāvājam apskatu par septiņām noderīgākajām funkcijām, kuras var atrast jaunajās mašīnās un ne tikai "premium" klasē.
Trauksmes ziņa tālrunī
Pat ja neesat to piedzīvojis, nav grūti iedomāties, cik nepatīkami ir atklāt, ka jūsu mašīnai ir izsists logs vai, vēl ļaunāk, apzagts salons. Ja auto tiek turēts garāžā, risinājums var būt novērošanas videokameras. Bet ko darīt, ja braucamo turat daudzdzīvokļu mājas pagalmā vai uz ielas?
"Šādā gadījumā viens no variantiem ir izmantot ar mašīnu savienotu lietotni. Kad sensori konstatē, ka notikusi ielaušanās, auto nosūta jums paziņojumu. Agrāk šādu pakalpojumu par papildu maksu sniedza trešo pušu uzņēmumi, bet tagad to piedāvā arī autoražotāji," stāsta žurnāla "Klubs" auto apskatnieks Toms Timoško.
Piemēram, ja jums ir "Audi" un izmantojat attiecīgu lietotni, jūs saņemsiet paziņojumus par ielaušanās mēģinājumiem. Savukārt "Hyundai Bluelink" lietotāji arī var izmantot līdzīgu funkciju. Tā informē, ka ieslēgusies auto signalizācija. Turklāt jūs tālrunī saņemat ziņu arī gadījumā, ja vienkārši esat aizmirsis aizslēgt mašīnu.
Aizslēgšana un atslēgšana ar tālruni
Lielie piegādes uzņēmumi jau sen runā par to, ka auto, kas nolikts stāvvietā un tur pavada dienas lielāko daļu, varētu būt ērts paku piegādes punkts. Tādā gadījumā atliktu informēt kurjeru par mašīnas atrašanās vietu un, kad viņš ir klāt, attālināti atslēgt bagāžnieku.
"Šī funkcija ir piemērota ne tikai paku saņemšanai. Tas noder arī, ja esat aizķēries sanāksmē un jūs gaida līdzbraucējs – ja attālināti atslēgsiet durvis, viņš jūs varēs gaidīt, sēžot salonā. Vai arī – bērni kaut ko aizmirsuši mašīnā. Arī tādā gadījumā attālināta atslēgšana un aizslēgšana ir ļoti ērta," stāsta Toms.
Ardievas vadiem
Kad ražotāji pirmoreiz piedāvāja savienot viedtālruni un auto, lai multivides ekrānā izmantotu lietotnes navigācijai, mūzikas atskaņošanai, ziņojumiem utt., nevienu nepārsteidza, ka savienojumam nepieciešams vads. Tas, protams, nebija ērti: visi labi zina, ka vadi aizmirstas, sapinas un mēdz sabojāties pašā nepiemērotākajā brīdī.
Lai gan savienojums ar vadu vēl ir sastopams, daudzi ražotāji ir pārgājuši uz bezvadu režīmu. Piemēram, iekāpjot "Hyundai" modelī, kurā darbojas ražotāja oficiālā lietotne, viedtālrunis automātiski savienojas ar auto, izmantojot attiecīgi "Apple CarPlay" vai "Android Auto".
Lieku reizi uz servisu nav jādodas
Lai cik gudra būtu jaunā mašīna, tai vajag turēt līdzi tehnoloģiju attīstībai, tāpēc auto "smadzenes" ik pa laikam nepieciešamas atjaunināt. Daļai mašīnu īpašnieku tas nozīmē neērtības, jo jāatrod laiks vizītei servisā, kur auto pieslēgs diagnostikas sistēmai un atjauninās sistēmu.
To, ka mašīnām programmatūru var un vajag atjaunināt tāpat kā datoriem un tālruņiem, pirmā saprata amerikāņu Tesla, taču nu jau šādu funkciju nodrošina daudzas kompānijas. Šo ceļu iet jau pieminētais "Hyundai", "Jaguar Land Rover" un citi.
Tādējādi, kad pienācis laiks atjaunināt programmatūru, atliek noklikšķināt dažas virtuālās pogas multivides ekrānā, un attālinātais serviss kopā ar mašīnu paveiks visu pārējo, aiztaupot īpašniekam kilometrus un laiku.
Kā rotaļlieta
To, par ko sapņojām bērnībā, var īstenot ar vēl vienu jauno funkciju: auto var stūrēt kā radiovadāmu modeli. Varētu jautāt – kur gan tas varētu noderēt? Mūsdienās, kad mašīnas kļūst lielākas, bet vietu platums stāvlaukumos nemainās, dažkārt nākas manevrēt tādā šaurībā, ka beigās ir grūti izkāpt. Šādās situācijās iespēja vadīt mašīnu no ārpuses ir neticami ērta.
Šo funkciju savos modeļos piedāvā Vācijas "premium" klases ražotājs BMW, un to var izmantot arī dažu citu jaunāko modeļu īpašnieki.
Vairs nekādu noslēpumu
Viena no noderīgākajām funkcijām ir transportlīdzekļa datu pārskatīšana. "Nobraukums, apkopes datums, atlikušais degvielas daudzums un citi tehniskie parametri. Ja par kaut ko rodas šaubas, auto īpašnieks vienmēr var izmantot šo attālināto diagnostiku un, ja nepieciešams, pieteikt vizīti servisā," stāsta Toms Timoško.
Taču tas nav viss. Dažu ražotāju lietotnes rāda pat vēl izvērstāku informāciju. Piemēram, visus braucienus, vidējo ātrumu, degvielas patēriņu, maršrutus utt. Tas ir ļoti parocīgi, ja auto lieto vairāki cilvēki un vēlaties zināt, vai ar to nav pārkāpti satiksmes noteikumi.
Lai sasildītu vai atdzesētu
Pēdējā jeb septītā noderīgā moderno auto funkcija ļauj sasildīt vai atdzesēt salonu pirms iekāpšanas mašīnā. Pirmie ar šādu iespēju dižojās elektroauto ražotāji, pēc tam – luksusa segmenta pārstāvji. Tagad šī funkcija ir pieejama daudzu uzņēmumu lietotnēs. Tajā var norādīt, kādu temperatūru vēlaties, kurā laikā u.tml. Tādējādi inovatīvās tehnoloģijas ļauj izbaudīt vēl vairāk komforta un braukšanas prieka.