Jau pusgadu Ukrainas pilsonis Ivans studē Latvijā, bet pirms četriem mēnešiem ar savu automobili iekļuva ceļu satiksmes negadījumā, kurā nebija vainīgs. Kopš šīs avārijas Ivanam sākusies neveiksmju un neskaidrību virkne, tostarp fizisks uzbrukums autoservisā, kuram bija uzticējis sava auto remontu, vēsta LTV raidījums "4. studija".
Visupirms Ivanam nepaveicies ar auto avārijas vaininieku, kurš aicinājis policiju nesaukt, bet arī saskaņoto paziņojumu solījis parakstīt tikai nākamajā dienā. Rezultātā Ivans vaininieku rokā medījis veselu nedēļu un ar mokām ticis pie apdrošināšanas atlīdzības.
Kad nonācis līdz izvēlētajam autoservisam no apdrošinātāja sniegtā saraksta, Ivans atkal nav varējis brīvi uzelpot – katru dienu bija jābūt kā vidutājam starp autoservisu un apdrošinātāju, jo servisā darbi nav ritējuši uz priekšu, kā plānots.
Punktu pielicis starpgadījums, kad Ivans atkal bija ieradies autoservisā. Saistībā ar automašīnas remontu viņam radies daudz jautājumu un sarunā iesaistījies arī servisa priekšnieks, notikusi ne pārāk laipna vārdu apmaiņa un servisa vadītājs "ar putām uz lūpām un sarkanām acīm uzmetās virsū un ieķērās man jakā," raidījumam stāsta Ivans. "Sākumā centās nogāzt no kājām, es nepadevos, jo neesmu nekāds nevarīgais. Viņš turpināja mēģinājumu nogāzt mani no kājām, kā rezultātā man tagad ir zilumi."
Apdrošināšanas sabiedrības "Gjensidige" pārstāvis Lauris Zemvalds norāda, ka šī ir pirmā sūdzība par spēka pielietošanu no autoservisa puses, ar kuru apdrošinātājs sadarbojas jau vairākus gadus. "Šī sūdzība nepaliks bez uzmanības un veiksim pārrunas ar servisa pārstāvi," pēc kā lems, vai "Gjensidige" turpinās sadarboties ar šo autoservisu.
Savukārt autoservisa vadītājs norāda, ka izdzirdējis Ivana nelaipno attieksmi pret servisa administratori un ir vēlējies aizstāvēt savu darbinieci, turklāt sitis neviens nevienam neesot. "Palūdzu krievu valodā samazināt toni. Es palūdzu jaunajam cilvēkam, ka nevajag kliegt, un pavaicāju, kur ir problēma," situāciju atceras Rolands Jaunzems, "Latvijas apdrošinātāju autoserviss" valdes loceklis.
"Tad jaunais cilvēks mani pasūtīja trīs mājas tālāk, kā rezultātā pateicu, ka tā nu gan nebūs. Paņēmu jauno cilvēku aiz jakas un pastūmu tālāk pa durvīm. Pēc tā viņš sāka bļaut, ka viņam uzbrūkot un sitot, kaut gan man pašam uz rokas ir zilumi no viņa pretošanās. Uz nekādu policiju neskrēju," norāda Jaunzems.
Kā stāsta servisa vadītājs, ikdienā nākas saskarties ar klientiem, kuri vēlas par apdrošinātāja naudu salabot saviem spēkratiem tos bojājumus, kas nav radušies konkrētajā negadījumā. Servisa vadītājs ir pārliecināts, ka tieši tāds bijis arī Ivana mērķis. "Reizi mēnesī uzpeld klienti, kuri domā, ka pie apdrošinātājiem strādā muļķi un var izkrāpt naudu papildu remontam, kas nav saistīts ar avāriju," rezumē Jaunzems.
Ivans ir vērsies policijā, lai pierādītu savu taisnību.