celu policija skuteris reids skrejritenis
Foto: DELFI
Jau drīzumā pašvaldībām tiks nodrošinātas tiesības pilsētvidē izveidot elektroskrejriteņu izvietošanas un lietošanas aizlieguma zonas, savukārt pašvaldības policijai tiks paplašinātas pilnvaras attiecībā uz elektroskrejriteņu ātruma kontroli.

Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS) uzsver, ka, pieaugot mikromobilitātes popularitātei un pilsētvidē ienākot jauniem pārvietošanās līdzekļiem, mainās ne tikai sabiedrības paradumi, bet jāmaina arī normatīvie akti, kas atbilst aktuālajām vajadzībām.

Šobrīd akūta problēma ir elektroskrejriteņu bieži vien patvaļīgā novietošana, kas samazina citu satiksmes dalībnieku drošību. Tāpat pienācīgi netiek izsekots elektroskrejriteņu braukšanas ātrumam. "Pavisam nesen, veselības dēļ atrodoties ratiņkrēslā, pats personīgi saskāros ar patvaļīgi novietotiem elektroskrejriteņiem, kas bloķēja ceļu. Šādās situācijās biju spiests izvēlēties garāku maršrutu, lai tiktu garām šim šķērslim. Taču ne tikai cilvēki ar kustību traucējumiem, bet arī jaunās māmiņas un seniori ikdienā saskaras ar elektroskrejriteņu neorganizētu novietošanu, kas nereti grauj citu satiksmes pārvietošanās ērtumu," pieredzē dalās Kulbergs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!