To uzskatāmi apstiprina Līgu un Jāņu autovadīšanas pieredze – kā dāmas, tā kungi pērn iekļuvuši vairāk satiksmes negadījumos nekā 2021. gadā, un to seku novēršana izmaksājusi dārgāk nekā iepriekš, liecina apdrošināšanas akciju sabiedrības "BTA" apkopotie dati.
Aizvadītajā gadā Līgu pieteikto brīvprātīgo jeb KASKO atlīdzību gadījumu skats piedzīvoja pamatīgu lēcienu – par 19%. Lielākā daļa gadījumu ir pēdējo gadu Latvijas ceļu klasika – priekšējā vējstiklā iemests akmens vai iebraukšana bedrē. Taču reģistrēti arī nopietnāki negadījumi kā sadursme ar meža zvēriem vai bez novilktas rokas bremzes atstātas automašīnas ieripošana šķērslī. Bojājumu novēršanai BTA 2022. gadā Līgām izmaksāja vidēji 1157 eiro, kas ir par 11% vairāk nekā iepriekš.
Jāņu piedzīvoto negadījumu skaits pieauga mazākā apjomā – par 6%, taču to smagums bija ievērojamāks. Vidējā vienas KASKO atlīdzības summa sasniedza 1486 eiro jeb par 38% vairāk nekā 2021. gadā.
Mazliet citāda statistika vērojama obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas jeb OCTA segmentā. Te dominē dažāda smaguma autoavārijas, kā arī uzbraukšana velosipēdistiem vai gājējiem. Taču ir arī pārsteidzošāki gadījumi. Piemēram, kāds Jānis aizbraucis no degvielas uzpildīšanas stacijas ar visu no tvertnes neizņemto uzpildes pistoli, noraujot cauruli. Pozitīvi, ka Līgām izdevies samazināt citiem satiksmes dalībniekiem nodarītos zaudējumus.
Lai arī OCTA pieteikumu skaits pieaudzis par 46%, vidējā atlīdzības summa samazinājusies par 6% līdz 707 eiro. Jāņi gan bijuši nesaudzīgāki pret citu īpašumu. OCTA gadījumu skaits gan palielinājies vien par 8%, taču vidējā atlīdzības summa bijusi par diviem tūkstošiem eiro lielāka nekā Līgām – 2733 eiro. Tas ir par 28% vairāk nekā gadu iepriekš.
"Atbildīga automašīnas vadīšana ir svarīgs priekšnosacījums vispārējai satiksmes drošībai. Lai arī statistika rāda, ka daļa negadījumu notiek no vadītāja neatkarīgu iemeslu dēļ, ik gadu statistikā tiek ierakstīti vairāki simti avāriju, no kurām varētu izvairīties, ja vien autovadītāji uz ceļa būtu ievērojuši distanci, atļauto ātrumu vai neveikuši pārgalvīgu apdzīšanas manevru. Un, protams, ja nebūtu pie stūres sēdušies pārguruši vai apreibinājušies," komentē "BTA" apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.