Foto: Publicitātes foto

Vācijā pilsētā Hannoverē no 23. līdz 25. jūnijam norisinājās viens no gada lielākajiem un krāšņākajiem automobiļu pasākumiem – "Volkswagen Busiņu festivāls".

Pēc 16 gadu pārtraukuma par busiņu entuziastu svinībām bija plaša interese. Zīmola fani no visas Eiropas un pat ārpus tās uz festivālu atveda vairāk nekā 6000 dažādu veidu automobiļu. Savukārt Jūens Makgregors festivāla laikā prezentēja jauno "ID.Buzz" ar pagarināto riteņu bāzi, kas arī bija automobiļa Eiropas pirmizrāde.

"Ir auto entuziastu pasākumi, mūzikas festivāli vai brīvdabas kempingi. Un tad ir "Volkswagen Busiņu festivāls", kurā tas viss ir apvienots. Kopš pagājušā pasākuma pagājis ilgs laiks, bet bijis vērts gaidīt. Atmosfēra bija lieliska, un ikviens varēja izvēlēties sev tīkamāko laika pavadīšanas veidu. Bija grūti nesmaidīt, redzot, ka atkal vienuviet pulcējies tik plašs pulks entuziastu. Mums visiem tas pietrūka. Arī "ID.Buzz" lieliski iederējās šajā pasākumā – jaunā busiņa retrofutūristiskais dizains lieliski sasaucas ar iemīļoto klasisko modeļu stilu," saka VW komerctransporta zīmola vadītāja Baltijas valstīs Merli Ainsāra.

Pasākumā bija aplūkojami visi zīmola VW busiņi, sākot no pirmā "T1" modeļa līdz pat pašreizējās paaudzes "Multivan plug-in" hibrīdam un jaunajam elektromobilim "ID.Buzz". Vispopulārākie festivālā bija klasiskie modeļi – to patiesi bija daudz. VW komerctransporta zīmols festivālā prezentēja 70 dažādus vēsturiskus busiņus.

VW entuziastiem bija reta iespēja redzēt tādus īpašus piemērus kā 1950. gada "T1" sērijas busiņš, kas pazīstams arī kā "Sofija", un tas ir zīmola vecākais līdz šim saglabājies busiņš. Festivālā bija arī vienīgais līdz šim saglabājies uz "Half-Track Fox" bāzes veidotais "T1" paaudzes modelis kalnu ekspedīcijām ar kāpurķēdēm tā aizmugurē. Netālu no tā stāvēja elektriskais "T2" busiņš.

Īpaši interesanta ir pēdējā modeļa vēsture, un tas tiek uzskatīts par "ID.Buzz" modeļa priekšteci. 1970. gadā VW īpašā Volfsburgā bāzētā nodaļā sāka izstrādāt savu pirmo elektrisko automobili. Divus gadus vēlāk tika prezentēts prototips ar atvērtu kravas nodalījumu un neilgi pēc tam sākās VW elektromobiļa neliela sērijveida ražošana. Klienti varēja pasūtīt savu versiju ar atvērtu kravas nodalījumu, ar busiņa vai mikroautobusa virsbūvi.

Septiņi no šiem elektriskajiem "T2" tika izmantoti Berlīnē kā pašvaldības pilsētas transports. Pilsētā bija arī akumulatoru maiņas stacija, kur tukšu akumulatoru bija iespējams nomainīt vien piecās minūtēs. Tāpat bija iespējama arī uzlāde, izmantojot savienojumu automašīnas aizmugurē. Modeļi, kas tika ražoti pirms vairāk nekā 40 gadiem, bija aprīkoti arī ar reģenerācijas sistēmu un 21,6 kWh svina-skābes akumulatoru. Tie ar vienu uzlādi spēja nobraukt līdz 85 kilometriem tālu.

"Volkswagen Busiņu festivāls" Hannoverē atkārtoja 2007. gadā notikušo pasākumu. Festivālā ieradās tūkstošiem visu vecumu pārstāvji, braucot ar dažādiem ikoniskiem busiņiem. Visi, kas vēlējās, varēja piedalīties arī tematiskos konkursos, kur tika pasniegtas balvas tādās kategorijās kā oriģinālākais auto, interesantākā tēma un tās realizācija, trakākās modifikācijas, romantiskākais stāsts un citas.

VW busiņi, kas ir slaveni ar savu daudzpusību, tika izmantoti dažādos veidos. Tie pārveidoti par ēdināšanas busiņiem, fotografēšanās kabīnēm un mobilajām darbnīcām. Iespējams, ka vispopulārākā metode apmeklētāju vidū bija izmantot busiņu kā pārvietojamo māju. Busiņi "California", kas tiek uzskatīti par vieniem no populārākajiem tūristu busiņiem pasaulē, šim pielietojumam ir īpaši ērti.

"California" versijas stāsts aizsākās 1988. gadā, kad sadarbībā ar "Westfalia" mazajā Redas-Vīdenbrikas pilsētā tika samontēti tūrismam paredzēti modeļi. Pirmajā ražošanas gadā tika pārdoti 5000 šo praktisko automobiļu. Agrīnie "California" kemperi bija pieejami ne tikai ar paceltu jumtu, bet arī ar fiksētu, augstāku jumtu. Lai gan pēdējais risinājums bija noderīgs ceļošanai lietainās dienās vai aukstā laikā, paceltais jumts bija daudz zemāks, ļaujot iebraukt jebkurā garāžā vai publiskā autostāvvietā.

Pēc ērtas atpūtas savos VW kemperos dalībnieki varēja vest savus bērnus uz gleznošanas nodarbībām, amatniecības vai elektronikas inženieru darbnīcām, pievārēt šķēršļu joslas vai spēlēt futbolu. Festivālā bija arī tirgus visu paaudžu modeļu rezerves daļu un piederumu tirdzniecībai. Vakarā busiņu entuziasti pulcējās pie dzīvās mūzikas skatuves, kur uzstājās tādi mākslinieki kā vācu rokzvaigzne "Bosse", ASV grupa "Goodfellas", īru dziedātājs Rī Gārvijs un vietējie favorīti, hiphopa četrinieks – "Die Fantastischen Vier".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!