Foto: Shutterstock
Autovadītājiem brauciena laikā visbiežāk traucē dažādas skaņas un runātīgi pasažieri, liecina "Gjensidige" aptaujas dati. Šie un citi traucēkļi spēj novērst autovadītāja domas un acu skatienu no ceļa, radot bīstamas un riskantas situācijas.

Trešdaļa aptaujāto apgalvo, ka viņu uzmanību, vadot automašīnu, nekad nenovērš kādi traucēkļi, tomēr netrūkst arī dažādu lietu un apstākļu, kas var iztraucēt un ietekmēt autovadītāju uzmanību. Kā liecina aptaujas dati, braucot ar automašīnu, 16% aptaujāto vadītāju uzmanību novērš traucējošas skaņas, 11% traucē runātīgi pasažieri, taču 7% aptaujāto uzmanību var iztraucēt bērni, kuri skaļi uzvedas. Retāk tās ir smaržas (4%) vai mājdzīvnieki (4%).

"Lai brauciens izdotos gan vadītājam, gan pasažieriem, svarīgi ir savā starpā komunicēt, un ne tikai respektēt autovadītāja lūgumus, bet arī pašiem pārliecināties, vai ir kas tāds, kas autovadītājam traucē drošai braukšanai. Savstarpējā komunikācija brauciena sākumā ir būtiska, jo citiem vadītājiem pārāk liela runāšana apgrūtina auto vadīšanu, taču kādam garajā braucienā tas tikai palīdzēs. Autovadītājiem nevajadzētu klusēt un paciest traucējošus pasažierus, īpaši tad, ja tas apgrūtina spēkrata vadīšanu, piemēram, intensīvā satiksmē vai ja laikapstākļi apgrūtina ceļa redzamību, kad ir nepieciešama maksimāla koncentrēšanās," stāsta apdrošināšanas kompānijas "Gjensidige Latvija" transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Lauris Zemvalds.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!