Jaunu iekšdedzes dzinēju automašīnu tirdzniecības aizliegums no 2035. gada šobrīd ir ārkārtīgi ambiciozs. Jaunu elektroauto reģistrācijas apjomi pieaug, taču Austrumu valstis krietni iepaliek Rietumvalstu rādītājiem. Lai arī Eiropas Savienības amatpersonu nospraustais mērķis ir 10 gadu tālā nākotnē, uzņēmuma "carVertical" auto nozares eksperts Mats Buzelis (attēlā) dalās ar pārdomām par problēmām, kurām atbildīgās personas, šķiet, nepievērš uzmanību.
Acīmredzams ieguvums tiem, kas to var atļauties
2021. gadā no visām platformā pārbaudītajām automašīnām elektroauto īpatsvars bija vien 0,2%. Gadu vēlāk tas dubultojās līdz 0,4%. Savukārt 2023. gada pirmajos piecos mēnešos īpatsvars sasniedzis 0,6%. Lai arī šie procenti var šķist niecīgi, absolūtajos skaitļos ir pārbaudīti desmitiem tūkstošu elektroauto.