Foto: Publicitātes foto

Zemgalē aizvadīts konkursa "Latvijas Gada auto 2024" vasaras testa brauciens. Tā laikā žūrija un mediju pārstāvji iepazinās ar pirmajiem astoņiem konkursā "Latvijas Gada auto 2024" pieteiktajiem jaunajiem auto modeļiem. Bet jau 26. augustā šos un arī citus jaunos automobiļus varēs izmēģināt ikviens interesents, nākot uz testa dienu "Pielaiko savu auto" tirdzniecības centrā "Mols".

"Latvijas Gada auto 2024" vasaras testa brauciena maršruts augusta pirmajā nedēļas nogalē veda no "Mols" līdz atpūtas kompleksam un restorānam "Rožmalas" Ceraukstē, pa ceļam viesojoties tādās vietās, kā Jaunbērzē, Jelgavā, Iecavā, bet atpakaļceļā Tērvetē un Dobelē. Šādus testa braucieni ir ierasta konkursa "Latvijas Gada auto" sastāvdaļa, jo tā žūrijai un arī mediju pārstāvjiem ir iespējams izmēģināt jaunos automobiļus dažādos ceļa apstākļos un, pats galvenais, tos savstarpēji salīdzināt.

Savukārt 26. augustā visi interesenti ir aicināti uz klientu testu dienu t/c "Mols" pasākumā "Pielaiko savu auto", kur no plkst. 11 līdz 17.30 ikviens ar derīgu autovadītāja apliecību varēs doties testa braucienos gan ar konkursā pieteiktajiem, gan arī citiem aktuālajiem jaunākajiem auto modeļiem Latvijā. Īpaši vērts piedalīties ir tiem, kas grasās iegādāties savu nākamo auto, jo tā ir iespēja īsā laikā salīdzināt dažādus auto modeļus. Savukārt plkst. 13 un 14 būs skatāmi iespaidīgi pilota Atvara Sāra drifta paraugdemonstrējumi.

Šobrīd konkursā "Latvijas Gada auto 2024" ir pieteikti jau 11 automobiļi, un šajā braucienā bija pieejami astoņi no tiem. Devītais automobilis, elektriskais "Citroën e-Berlingo" piedalījās kā preses automobilis, taču nav konkursa dalībnieks.

Žūrijas vasaras braucienā visaprunātākais auto sava atšķirīgā izskata dēļ bija elektroauto "Hyundai Ioniq 6". Tā ārējā dizainā apvienots stils, sportiskums un aerodinamika. Rezultātā tapis pamanāms, dinamisks un arī ekonomisks automobilis. Tas piedāvā plašu, kvalitatīvi nostrādātu salonu, azartiskas braukšanas īpašības un ļoti zemu enerģijas patēriņu – braucienā tas bija vidēji 13-14 kWh/100 km.

Otrs elektroauto bija "Škoda Enyaq Coupe iV", kuru pazīstam arī kā hokeja pasaules čempionāta automobili. Tas izceļas ar augstu braukšanas un akustisko komfortu, ietilpīgu un ergonomisku salonu. Arī šis auto tērē maz enerģijas, ņemot vērā tā izmēru un pašmasu.

Trešais auto ar elektropiedziņu šajā braucienā bija jaunais "Nissan X-Trail". Atšķirībā no iepriekšējiem diviem tas elektrību iegūst no iebūvētā 1,5 litru benzīna dzinēja. Tādējādi šis hibrīda auto sniedz elektromobiļiem raksturīgas braukšanas īpašības, saglabājot lielāku mobilitāti. "X-Trail" priecē arī ar grezni nostrādātu un komfortablu salonu.

Jaunais "Peugeot 408" dizainā dominē asas šķautnes, līdzīgi kā citos šī ražotāja aktuālajos modeļos. "408" modelī apvienoti hečbeka, SUV un četrdurvju kupejai raksturīgi elementi. Rezultātā ir izdevies izskatīgs krosovers, ko vizuāli mēdz salīdzināt pat ar "Lamborghini Urus". "Peugeot 408" piedāvā samērā daudz vietas salonā, atšķirīgu, bet jau "Peugeot" raksturīgu pieeju priekšējā paneļa iekārtojumā. Stingrā balstiekārta patiks sportiskākas braukšanas cienītājiem.

Otrs jaunais modelis no Francijas bija "Renault Austral". Tas uz citu auto fona izcēlās ar iepriekš neredzētu pelēku matētu krāsojumu. Daudzus pārsteidza augstvērtīgi nostrādātais salons, kurā jūtamas "premium" vēsmas. "Austral" sevī ietver daudzas īpašības, lai kļūtu par patīkamu automobili ģimenei ikdienā – praktisks salons, komfortabla gaita un pieņemams degvielas patēriņš.

Konkursa "Latvijas Gada auto 2024" pretendentu lokā pēc dažu gadu pauzes ir atgriezies arī pikaps. Šoreiz tas ir "SsangYong Musso", kas pēc brauciena saņēma komplimentus par dinamiku un jaudas rezervi, vadāmību un gana kvalitatīvu apdari. Uzslavas arī par degvielas patēriņu šāda izmēra automobilim – nedaudz virs septiņiem litriem dīzeļa uz 100 km. Audio sistēmu gan varētu vēlēties augstvērtīgāku.

Rumāņu autoražotājs "Dacia" šī gada konkursā tiek pārstāvēts ar diviem modeļiem – atjauninātajiem "Dacia Duster Extreme" un "Dacia Jogger Extreme". Šajās versijās tiem ir bagātīgākais aprīkojums, īpašs krāsojums ar kontrastējošiem vara krāsas ielaidumiem, kā arī jauni apdares materiāli salonā. Lai gan "Extreme" modeļu versijas ir dārgākās "Dacia" klāstā, "Duster" un "Jogger" joprojām sniedz daudz ieguvumus par saprātīgu cenu. Turklāt dabūjami arī ar rūpnīcā uzstādītu LPG gāzes iekārtu.

Konkursā šobrīd pieteikti arī "Porsche Cayenne", "Audi Q8 e-tron" un "Citroën C4 X" modeļi, taču žūrijas rokās tie nonāks tuvāk šī gada noslēgumam, kad notiks "Latvijas Gada auto 2024" kulminācija jeb "Lielais tests" vairāku dienu garumā. Jaunāko automobiļu pieteikšana konkursam "Latvijas Gada auto 2024" turpināsies līdz šī gada 2. novembrim.

"Latvijas Gada auto 2024" titula ieguvējs un papildnomināciju laureāti tiks paziņoti apbalvošanas ceremonijā 7. decembrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!