Foto: Publicitātes foto

Šā gada pirmajos sešos mēnešos Latvijā par 19% audzis jaunu auto pirkumu skaits, un, ja salīdzina ar šo paša laika periodu pirms gada, populārākā marka joprojām ir "Toyota", kurai seko "Škoda" un "Volkswagen", liecina "Citadele Leasing" apkopotie dati.

Ar ko skaidrojama "Toyota" popularitāte?

"Toyota" zīmola popularitāti būtiski veicina juridisko personu pieprasījums pēc šīs markas automobiļiem – uzņēmumu reģistrēto "Toyota" skaits pirmajā pusgadā ir gandrīz divkārt lielāks nekā tuvākajiem sekotājiem – "Volkswagen" un "Škoda".

""Toyota" regulāra atrašanās pirktāko automašīnu topā ir saistīta ar juridisko personu interesi, proti, tās bieži pērk dažādi auto nomas uzņēmumi. Pirmajā pusgadā no visiem nopirktajiem jaunajiem "Toyota" auto aptuveni piektdaļa ir tieši auto nomas pakalpojumu sniedzēju iegādāti," skaidro Ģirts Glāzers, "Citadele Leasing" valdes priekšsēdētājs. ""Toyota" izceļas ar to, ka hibrīda dzinēji ir pieejami gandrīz visiem ražotāja piedāvātajiem modeļiem. Lai arī tos piedāvā citi automašīnu ražotāji, "Toyota" klāsts patlaban ir visplašākais."

Pieaug interese par "Audi"

Salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, lielākais pieaugums jauno auto pirkumu skaitā ir reģistrēts tādiem auto zīmoliem kā "Audi" (2,4 reizes), "Škoda" (+53%), "Toyota" (+30%) un "Volkswagen" (+25%).

Tikmēr lielākais jaunu pirkumu samazinājums reģistrēts tādiem zīmoliem kā "Opel" (-2,1 reizes), "Renault" (-17%) un "Hyundai" (-15%).

Tāpat kā iepriekšējos gados, visvairāk darījumu ir noslēgti ar iekšdedzes dzinēju modeļiem – 88% un ar pilnīgi elektrisko dzinēju – 8%, savukārt cita veida dzinēji (hibrīds vai ar gāzi darbināms auto) veido 4% no visiem darījumiem.

"Volkswagen" – līderis elektroauto klasē

Elektroauto segmentā kopumā visvairāk darījumu ir noslēgti ar "Volkswagen", "Nissan" un "Hyundai", kā arī "Škoda" zīmoliem. Privātpersonu segmentā visbiežāk izvēlētas "Nissan", "Hyundai" un "Volkswagen" markas, savukārt juridiskās personas līdz ar "Volkswagen", "Nissan" un "Hyundai" modeļiem iecienījušas arī "Tesla" ražojumus.

Vispieprasītākie elektroauto modeļi, kurus iegādājušās privātpersonas, ir "Nissan Leaf", "Škoda Enyaq" un "Volkswagen ID.4". Līzinga darījumu līderi ir "Nissan Leaf", "Volkswagen ID.4" un "Škoda Enyaq", savukārt darījumos, kas veikti bez līzinga pakalpojumiem, populārākie ir "Škoda Enyaq", "Opel Mokka" un "Volkswagen ID.4".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!