BMW atteicies no pretrunīgi vērtētās abonēšanas maksas automobiļa sēdekļu apsildes funkcijai. Vācu autoražotāja klienti neesot bijuši sajūsmā par šādu pakalpojumu, jo jūtas pārmaksājuši, intervijā izdevumam "Autocar" atzinis BMW padomes loceklis tirdzniecības un mārketinga jautājumos Pīters Nota.
Rezultātā BMW nolēmis pārtraukt ņemt regulāru maksu par rūpnīcā jau uzstādītas opcijas atbloķēšanu. Tā vietā ražotājs koncentrēšoties uz programmnodrošinājuma un autovadītāja asistējošo elektronisko sistēmu abonēšanas pakalpojumiem.
Intervijā BMW mārketinga pārstāvis Nota norādīja, ka klientiem nepatīk papildus maksāt par jau automobilī iekļautajām opcijām. Tā vietā automašīnas īpašnieks ir vairāk ieinteresēts maksāt par vadītājam asistējošām sistēmām, piemēram, stāvvietā novietošanas palīgu.
"S&P Global Mobility" pētījums liecina, ka automašīnu īpašnieki neiebilst pret abonēšanas maksas ideju kā tādu, ja piedāvātās opcijas šķiet noderīgas. Savukārt "Cox Automotive" pētījums atklāja, ka vairums – 70 procenti – jauna automobiļu pircēju izvēlēsies kādu citu markas automašīnu, ja uzzinās, ka par automobilī jau rūpnīcā iestrādātām funkcijām tiem būs jāmaksā ikmēneša maksa.
BMW abonēšanas pakalpojumu savos automobiļos ieviesa pagājušā gada vasarā. Klientiem par ikmēneša maksu piedāvāja aktivizēt ne tikai sēdekļu apsildi, bet arī stūresrata apsildi, automātisko tālo lukturu pārslēgšanas sistēmu u.c. Katra no šīm opcijām maksāja 15 līdz 30 eiro mēnesī – piemēram, jau minētā sēdekļu apsilde klientiem izmaksāja 18 eiro mēnesī.
Dažādu komforta un drošības funkciju abonēšana nav tikai BMW iniciatīva, to kā perspektīvu biznesa attīstības virzienu uzskata arī citi autoražošanas koncerni. Piemēram, "Stellantis", kas pārstāv dažādas itāliešu, franču un amerikāņu auto markas, plāno līdz desmitgades beigām no abonēšanas maksām iekasēt 23 miljardus eiro gadā.
Savukārt "Volvo" paziņojis, ka abonēšanas pakalpojumus saviem modeļiem neplāno ieviest un "neņems 10 kronas pa virsu no cilvēkiem, kuri par automašīnu jau ir samaksājuši miljonu".