Foto: Publicitātes foto
Vieglo automašīnu elektrifikācija strauji uzņem apgriezienus, tomēr patērētāji joprojām pret izmēros lielākiem elektroauto ir noskaņoti skeptiski un vairumā gadījumu priekšroku dod tautā iemīļotajiem dīzeļdzinēja automobiļiem. Tomēr tirgus pakāpeniski virzās uz elektrifikāciju arī šajā jomā. Vai jaunās tehnoloģijas spēj aizstāt dīzeļdzinējus arī pasažieru mikroautobusos?

Vieglo auto elektrifikācija progresē diezgan strauji. Vairums mūsdienu elektroauto reālos apstākļos ar vienu uzlādi veic 300–500 km ar vienu uzlādi, tādējādi apmierinot to patērētāju vajadzības, kuri nebrauc daudz vai lielus attālumus mēro reti. Turpretim komercauto sektorā elektrifikācija notiek daudz lēnāk, jo uzņēmumiem ir svarīga gan automobiļa cena, gan attālums, ko tas var nobraukt, kā arī "liekā" svara un sliktākas aerodinamikas dēļ efektivitātes ziņā mikroautobusi zaudē vieglajiem auto.

Uzņēmuma autoparka automobiļiem jāspēj nepārtraukti būt kustībā, un novietot to uz ilgāku laiku pie uzlādes stacijas ir neefektīva laika izmantošana. Un te nav runa tikai par kravas pārvadāšanu. Ar šādiem automobiļiem ātri un ekonomiski var pārvadāt arī cilvēkus, piemēram, lai nokļūtu no jebkuras Latvijas vietas arī uz Alpu slēpošanas trasēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!