Apvidus automobiļi un tā saucamie krosoveri pārvarējuši būtisku atzīmi Eiropas tirgū. Pēc pirmā pusgada rezultātiem pirmo reizi vēsturē šī tipa automobiļu realizācijas noiets vieglo pasažieru automobiļu segmentā pārsniedzis 50% atzīmi īpatsvarā, vēsta aģentūra "Automotive News Europe" ar atsauci uz "Dataforce" analītiķiem.
Salīdzinājumam – pērn apvidus automobiļu un krosoveru īpatsvars jauno automobiļu tirgū Eiropā veidoja 48 procentus. Salīdzinājumā ar aizvadītā gada pirmo pusgadu apvidnieku realizācija pieaugusi par 23%, sasniedzot 3,37 miljonus vienību.
Vispopulārākais krosovers Eiropā ir "Tesla Model Y" elektromobilis, ko pirmajā pusgadā iegādājušies 138 tūkstoši klientu – tas ir par 202% vairāk nekā 2022. gada pirmajā pusē. Otrajā vietā ir "Volkswagen T-Roc" ar 104 tūkstošiem realizētu vienību (+32%), bet trešajā – "Toyota Yaris Cross" (97 tūkstoši, pieaugums par 49%).
Pēc pārdotāko apvidus automobiļu un krosoveru trijnieka popularitātē seko "VW Tiguan", "Dacia Duster", "Hyundai Tucson", "Peugeot 2008", "Kia Sportage", "Renault Captur" un "Ford Puma".
Rezultāti citos jauno automobiļu tirgus segmentos arī ir visai augsti. Piemēram, "Dacia Sandero" hečbeks pirmajā pusgadā realizēts 125 tūkstošos vienību. Vēl 100 tūkstoš eksemplāru realizāciju izdevies sasniegt "Opel Corsa", "Peugeot 208" un "Renault Clio" modelim.
Strauju realizācijas pieaugumu piedzīvojusi "Škoda Octavia', pēc kuras pieprasījums pieaudzis par 77%, sasniedzot 83 tūkstošus pārdotu vienību Eiropā. Arī "VW Golf" nezaudē savas pozīcijas – tas realizēts 89 tūkstošos eksemplāru.