"Volvo" oficiāli atteicies no dīzeļmotoriem – pēdējie automobiļi ar šādiem spēka agregātiem no zviedru autoražotāja konveijera noripos nākamā gada sākumā. Pēc tam "Volvo" piedāvājumā būs vairs tikai hibrīdi un simtprocentīgi elektromobiļi. Tāpat zviedri atteikušies no jaunas paaudzes benzīna dzinēju izstrādes. Savukārt līdz 2030. gadam "Volvo" pilnībā pāries uz elektromotoriem savu modeļu komplektācijā.
Klimata problēmām veltītajā samitā "Climate Week NYC" kompānija "Volvo" paziņoja par pilnīgu atteikšanos no automobiļu ražošanas ar dīzeļmotoru. Pēdējie šāda tipa spēkrati tiks izgatavoti 2024. gada sākumā. Zviedru autoražotājs kļūs par vienu no pirmajiem, kas nolēmis spert šādu soli, tādējādi pievienojoties "Porsche", kas no dīzeļdzinējiem atteicās vēl 2018. gadā, bet toreiz tas bija saistīts ar "Volkswagen" koncerna "dīzeļgeitas" skandālu. "Volvo" lēmuma iemesli šajā ziņā ir atšķirīgi – arvien stingrākas ekoloģiskās normas, izmaiņas pieprasījuma struktūrā un pāreja uz elektrifikāciju.
Šobrīd "Volvo" piedāvājumā dīzeļdzinēji ir tikai lielākajiem modeļiem no 60. un 90. sērijas.
Atteikšanās no dīzeļmotoriem ir daļa no "Volvo" markas attīstības stratēģijas. Saskaņā ar plānu 2030. gadā zviedru zīmola modeļu gammā būs tikai un vienīgi elektromobiļi, bet 2040. gadā kompānija plāno sasniegt klimata neitralitāti arī ražošanas procesā.
Pērnā gada novembrī "Volvo" pat pārdeva savas daļas kopuzņēmumā "Aurobay" ar ķīniešu "Geely", tādējādi atsakoties arī no turpmākas benzīna dzinēju izstrādes. Savu nākotni "Volvo" saista tikai un vienīgi ar elektromotoriem – tie radot mazāku troksni un vibrācijas, kā arī atmosfērā neizdala kaitīgus izmešus.
Savukārt attiecībā uz kaitīgajiem izmešiem līdz 2025. gadam "Volvo" plāno visā automobiļa dzīves ciklā tos samazināt par 40 procentiem attiecībā pret 2018. gada rādītājiem un par 25% samazināt kaitīgās emisijas savā operatīvajā darbībā, tostarp loģistikas ķēdē. Tieši šī iemesla dēļ no šī gada 1. jūnija visi pārvadājumi pa okeānu, kas saistīti ar izejvielu un materiālu piegādi "Volvo" rūpnīcām Eiropā un Ziemeļamerikā, kuģos veic ar atjaunīgo resursu degvielu, kas gadā CO2 izmešus samazināšot par 55 tūkstošiem tonnu.