Kas par daudz, tas par skādi
Mūsdienu mašīnu interjers žilbina ar informatīvi izraibinātiem displejiem. Ražotāji integrē lielus skārienekrānus centrālajā konsolē vai uzstāda tik gudrus ekrānus ar dažādām funkcijām un teicamu attēlu, ka tie aizstāj parasto instrumentu paneli. Ideālā gadījumā daudzās konfigurācijas iespējas un datu pārpilnība sniedz būtisku informāciju. Diemžēl mēdz notikt pretējais – tas viss novērš cilvēka uzmanību no pašas vadīšanas.
"Nereti autovadītāji arī pēc vairāku mēnešu un pat gadu braukšanas ar vienu mašīnu nezina, kā atiestatīt degvielas patēriņa rādīšanu un piekļūt citai informācijai. Cilvēki brauc, bet absolūti nezina, kas tam lācītim vēderā, jo funkciju vienkārši ir pārāk daudz," saka Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.
Viņš nav kategoriski pret ekrāniem – auto pasaule ir iegājusi jaunā attīstības fāzē, un mēs uz to pārejam tāpat, kā no pogu telefoniem pārgājām uz viedtālruņiem. Tomēr pieņemt šīs jaunās lietas var nebūt viegli – no vienas puses, tehnoloģijas palīdz, bet, no otras, var arī traucēt.
Tagad pat vienkāršākajos modeļos "head-up" displejs projicē jau daudz vairāk nekā tikai braukšanas ātrumu. Piemēram, "Kia Sorento" uz priekšējā stikla rāda ne tikai ātruma ierobežojuma zīmes, bet arī adaptīvo kruīza kontroli, navigāciju un attālumu līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Ražotāji apgalvo, ka šāds informācijas apjoms nevienu no uzmanīgas braukšanas nenovērsīs.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv