Tehniskās apskates nakts Liepājā
Foto: Publicitātes foto

Lai gan likumdošana paredz administratīvos sodus par veiktajām manipulācijām ar odometriem, praksē tie netiekot piemēroti. "Rezultātā "pieveram acis" uz reālām krāpnieciskām darbībām, kaut gan ir elementāri risinājumi kā šo krāpnieku darbību apturēt," informē Auto asociācijas prezidents un Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS).

Lai turpmāk uzlabotu situāciju Latvijā, Kulbergs kā risinājumu redz Latvijā pārņemt Lietuvā ieviesto praksi. Tas nozīmē: ja ejot automašīnas Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) noteikto obligāto ikgadējo tehnisko apskati tiek konstatēts, ka odometra rādītāji ir mazāki, kā fiksēts iepriekšējās tehniskās apskates laikā, automašīnai tiek liegts piedalīties ceļu satiksmē.

Latvijā autovadītājam izejot auto tehnisko apskati, CSDD reģistrē odometra nobraukuma datus un tos fiksē. Rezultātā ikviens bezmaksas var pārbaudīt automašīnas odometra rādītājus CSDD datubāzē, atrodot auto pēc valsts numurzīmes vai transportlīdzekļa reģistrācijas numura. Tomēr šobrīd ir izveidojusies paradoksāla situācija – odometru attinēji sodīti netiek, automašīnas, kurām ir veiktas odometru manipulācijas, var brīvi piedalīties satiksmē un pats pircējs ir atbildīgs par to, lai pirms pirkuma izdarīšanas veiktu nepieciešamo izpēti, izmantojot CSDD datubāzi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!