Visaptveroša pāreja uz elektrisko piedziņu
Teju visi ražotāji ir vienisprātis par vienu lietu: taisnākais ceļš uz oglekļa dioksīda un citu siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanu ir transporta elektrifikācija. Izvēle pāriet uz elektrisko piedziņu ir īpaši aktuāla Eiropas ražotājiem, jo par ierobežojumu neievērošanu tiem draud bargas sankcijas. Jauno modeļu vidējie CO2 izmeši nedrīkst pārsniegt 95 gramus uz kilometru – ja to neievēro, jāmaksā ievērojama soda nauda. Pēdējos gados tas ir noteicis būtiskas pārmaiņas dzinēju klāstā un pasteidzinājis piedziņas elektrifikāciju.
Šī tendence atspoguļojas arī attiecīgi pielāgotajās uzņēmumu stratēģijās. Piemēram, Dienvidkorejas kompānija "Kia" pērn paziņoja par mērķi no tradicionāla auto ražotāja kļūt par ilgtspējīgas mobilitātes risinājumu piedāvātāju. Uzņēmums vēlas, lai līdz 2030. gadam tā ikgadējais pārdošanas apjoms būtu 4 miljoni, no kuriem 1,2 miljoni jāveido simtprocentīgi elektriskiem auto. Lai to sasniegtu, "Kia" paplašinās modeļu klāstu un līdz 2027. gadam tajā iekļaus 14 elektromobiļus.
Pagājušajā gadā uzņēmumam visā pasaulē izdevās pārdot 3,15 miljonus automašīnu. No tām 160 tūkstoši bija elektriski. Jaunākais elektromobilis "Kia" saimē ir šogad debitējušais septiņvietīgais "EV9". Piecus metrus garās ģimenes mašīnas autonomija ar pilnu uzlādi ir līdz 540 km, un, pateicoties modernai elektriskajai platformai, enerģijas atgūšana ir ļoti ātra – 100 km nobraukumu var ielādēt sešās minūtēs.
Ir vēl daudz arī citu piemēru. Tā "Ford" ir apņēmies līdz 2030. gadam pilnībā pārveidot Eiropas tirgum domāto piedāvājumu un atteikties no iekšdedzes auto. Savukārt "Jaguar" ir izvirzījis mērķi no 2025. gada ražot tikai elektriskus luksusauto.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv