Ekskluzīvs dzinējs ekskluzīvam modelim
Visticamāk, tikai nedaudzi zina, ka jaunie "Opel Astra" un "Peugeot 308" daudzējādā ziņā ir vienādi. Atšķiras virsbūve, salons un regulējuma aspekti. Teju visiem "Opel", "Peugeot" un pat "Citroen" modeļiem ir vieni un tie paši dzinēji un pārnesumkārbas. Tādā pašā veidā inženiertehniskie risinājumi tiek izmantoti "Volkswagen" grupā, kā arī "Hyundai" un "Kia".
Tomēr koplietošana parasti notiek vienā līmenī, respektīvi – starp vidējā vai ekonomiskā segmenta mašīnām. Savukārt augstākās klases zīmoli mēdz aizsargāt savu ekskluzivitāti un tehnoloģisko progresu, jo tajā tiek ieguldītas milzīgas naudas summas. Tāpēc, neskaitot retus izņēmumus, "Mercedes-Benz" un "Porsche" dzinējus citu ražotāju mašīnās neatradīsiet, un kur nu vēl vidējā un ekonomiskajā klasē. Tiesa, "Audi RS" ekskluzīvās īpašības var baudīt par zemāku cenu, jo ražotājs daļu risinājumu ir nodevis sportiskajiem "Cupra" modeļiem.
Pirms pāris gadiem šis motors parādījās arī jaudīgākajā "Cupra Formentor" versijā "VZ5". Spāņu ražotājs to izlaida ierobežotā 7000 eksemplāru sērijā. Savukārt "parastajam" "Formentor VZ" ir tāds pats 2 litru 310 ZS dzinējs kā "Audi S3". Tas nozīmē, ka spāņu krosovers ar visu riteņu piedziņu dinamikas ziņā neatpaliek no sava "premium" klases donora un 100 km/h spēj sasniegt mazāk nekā 5 sekundēs.
"Jā, dažas lietas šai modelī ir aizgūtas no "Audi", bet daudzus potenciālos pircējus tas tikai iepriecinās. Galu galā vācu marka ir tipisks "premium" zīmols, bet ar tādu pašu jaudu ir daudz dārgāka," salīdzina "TV Auto ziņu" vadītājs Normunds Avotiņš.
310 ZS par 150 ZS cenu
"Tirgū netrūkst ātru mašīnu, taču tādu, kas būtu interesantas aktīvas braukšanas cienītājiem, nav nemaz tik daudz. Uz konkrētās "Volkswagen" grupas platformas ir tapuši vairāki plaši atzīti modeļi, un "Cupra Formentor" šo tradīciju turpina, tikai tas iepakots tagad pieprasītajā krosovera formātā. Mašīna izceļas ar salīdzinoši mazu svaru un labu vadāmību, un tādi tiešie konkurenti tam šobrīd saskaitāmi varbūt uz vienas rokas pirkstiem," saka Normunds.
Der arī sportam
To, ka spāņu krosovers ir piemērots ne tikai dinamiskai ikdienas braukšanai, bet arī nopietniem pārbaudījumiem trasē, pierāda Sergejs Fiņenko, kurš ar 5 cilindru "Formentor VZ5" Lietuvā sacīkstēs startē slaloma, "Street Race" un pat "Time Attack" kategorijā. Iepriekš Sergejs sacentās ar "VZ" versiju, taču, tiklīdz tika izziņots ierobežotas sērijas modelis, viņš pasūtīja "VZ5".
Pēc ekspertu domām, "VZ5" ir ekskluzīva un brutālāka "Formentor" versija agresīvas braukšanas cienītājiem, kuras uzdevums ir pievērst uzmanību sportiskajam "Cupra" zīmolam. Tai ir stingrāka balstiekārta, bet pārnesumkārba izceļas ar spēju izturēt lielāku griezes momentu un strādā robustāk.
Praktiskāka pakotne
Tomēr "Formentor" 2 litru 310 ZS versijai piemīt lieliska dinamika, un – kas nav mazsvarīgi – tā ir ļoti praktiska. Šajā ziņā spānis pārspēj vācieti. "Audi S3" hečbekam bagāžnieka tilpums ir 325 litri, savukārt "Formentor" – 420 litri. Tāpat "Formentor" ir gandrīz par 50 kg lielāka kravnesība, savukārt augstāks klīrenss un pilnpiedziņa nodrošina papildu komfortu un drošību, manevrējot pilsētā un braucot pa ceļu bez asfalta seguma.
Turklāt "Cupra Formentor" var aprīkot ne tikai ar "Audi S" un "RS" līnijas dzinēju. Versijas ar 1,5 litru 150 ZS vai 2 litru 190 ZS izceļas ar racionālu dinamiku un mazāku degvielas patēriņu, taču saglabā sportisku vadāmību un savu īpašo stilu.