Ar neapbruņotu aci redzamās izmaiņas
Salīdzinot pirmos elektromobiļus ar šodien masveidā ražotajiem elektromobiļiem, izmaiņas ir skaidri pamanāmas. Akumulatoriem tagad ir divas vai pat trīs reizes lielāka ietilpība, kas ļauj uz pilnu uzlādi sasniegt vismaz 300 kilometrus reālos braukanas apstākļos pretstatā iepriekšējiem 100 km. Turklāt elektromobiļiem pieejams arī plašs drošības un komforta tehnoloģiju komplekss. Nemaz nerunājot par to, ka ir jūtams spēka piedziņas veiktspējas pieaugums, kas apvienojumā ar estētisku dizainu vairs neduras acīs.
Lielākā daļa elektromobiļu, kas šodien noripo no montāžas līnijas, var palepoties ar šīm priekšrocībām. Progress ir iespaidīgs, jo desmitgade autobūves nozarē nav ilgs periods – nereti šādā laika periodā nomainās tikai viena modeļa paaudze.
Taču elektromobiļu tehnoloģijas, kas pamatīgi satricinājušas tradicionālo automobiļa konceptu, autobraucēju vidū uzkurinājušas vēl nebijušas cerības. Situāciju vēl vairāk veicina stingrāki ekoloģiskie regulējumi Eiropā. Tādējādi šīs tektoniskās pārbīdes, visticamāk, izraisīs ievērojamas tirgus trīsas. Pirmās pazīmes tam jau varam redzēt autoražotāju prezentācijās.
Ar paziņojumu klajā nācis viens no pasaulē lielākajiem autoražotājiem "Stellantis", kuram pieder tādi zīmoli kā "Peugeot", "Jeep", "Fiat", "Opel" un daudzi citi. Konglomerāts izstrādājis jaunās paaudzes "STLA Medium" elektromobiļu platformu un ielās laidīs tās pirmo "atvasi" – kompakto pilsētas apvidus automobili "Peugeot E-3008" ar iespaidīgām specifikācijām un dizainu. Tas nomainīs savu
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv