Ja būtu iespēja iegādāties pilnīgi jaunu automašīnu, 47% Latvijas iedzīvotāju vislielāko uzmanību pievērstu tam, lai auto atbilst ģimenes vajadzībām, liecina "Citadele Leasing" veiktā iedzīvotāju aptauja. Savukārt tikai 2% aptaujas dalībnieku kā svarīgāko aspektu min to, lai auto būtu videi saudzīgs.
Izvēloties pilnīgi jaunu auto, gandrīz pusei jeb 47% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju svarīgākais būtu transportlīdzekļa atbilstība ģimenes vajadzībām un vēlmēm. Kā svarīgākos kritērijus respondenti atzīmējuši automašīnas gabarītus, sēdvietu skaitu un atbilstību ikdienā izmantotajiem autoceļiem.
Degvielas patēriņa efektivitāte un transportlīdzekļa veids ir otrs visbiežāk minētais kritērijs jauna auto izvēlē, taču iedzīvotāji to min teju trīskārt retāk jeb 16% gadījumu.
Degvielas patēriņa efektivitāti kā sev svarīgu argumentu sievietes izceļ gandrīz divkārt biežāk nekā vīrieši, un dati rāda, ka šis aspekts ir būtiskāks arī tiem iedzīvotājiem, kas dzīvo Latgalē. Tikmēr automašīnas virsbūves tips (sedans, universāls, hečbeks u.tml.) kā svarīgs faktors vairāk pieminēts no vīriešu puses.
"Aptaujas rezultāti precīzi atspoguļojas arī realitātē. Likumsakarīgi, ka cilvēki vispirms domā par savām un ģimenes vajadzībām un meklē ērtu, savam dzīvesveidam pielāgotu transportlīdzekli. Līdzīgi kā citās valstīs, arī pie mums SUV automašīnas turpina iekarot arvien lielāku tirgus daļu jauno automašīnu pārdošanā. Redzam tendenci, ka benzīna automobiļu īpatsvars turpina saglabāt augstāko pozīciju tirgū, kas daļēji skaidrojams ar to, ka hibrīdautomašīnas pamatā tiek pārdotas ar benzīna dzinējiem," komentē Ģirts Glāzers, "Citadele Leasing" valdes priekšsēdētājs.
9% respondentu ir svarīgi, lai automašīna būtu aprīkota ar uzlabotām drošības funkcijām, piemēram, aklās zonas, braukšanas joslu uzraugu utt. Vēl 5% vērā ņemtu garantijas ilgumu un pēcpārdošanas servisa iespējas. Auto tālākpārdošanas vērtība ir būtiska tikai 3% aptaujāto.
"Neskatoties uz to, ka pēdējo divu gadu laikā elektroauto nozare piedzīvo strauju izaugsmi, un šā gada pirmajos deviņos mēnešos 8,2% no reģistrētajiem jaunajiem auto ir elektroauto, tikai 2% aptaujas dalībnieku kā svarīgāko aspektu min to, lai auto būtu videi saudzīgs," norāda "Citadele Leasing" pārstāvis.
Reprezentatīvu iedzīvotāju aptauju par svarīgākajiem kritērijiem jauna auto iegādē banka "Citadele" kopā ar pētījumu aģentūru "Norstat" veica šī gada vasarā, tiešsaistē aptaujājot 1000 interneta lietotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.