Šogad viena darījuma vidējā vērtība lietoto auto tirgū pieaugusi līdz 14 tūkstošiem eiro, pretstatā iepriekšējiem gadiem, kad tā bija ievērojami mazāka – aptuveni 10 tūkstoši eiro, liecina Latvijas lietoto auto tirgotāja AS "Longo Group" apkopotā informācija.
"Longo Group" darbojas visās trīs Baltijas valstīs, veicot tirdzniecību Rīgā, Daugavpilī, Viļņā, Paņevežā, Klaipēdā, Tallinā, Narvā, kā arī Polijas pilsētā Belostokā. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps norāda, ka lietoto auto tirgus ir ļoti aktīvs, par ko liecina gan novērotās tendences, gan arī šajā gadā noslēgto darījumu skaits. "Longo Group" piecu gadu laikā kopš savas darbības uzsākšanas pārdevis automašīnas par kopējo summu 150 miljoni eiro, izvirzoties līderos Baltijas valstīs.
Kā norāda Cērps, uzņēmums rūpīgi pēta Baltijas valstu iedzīvotāju paradumus, lai varētu prognozēt pieprasījumu. "Lietoto auto tirgus ir ļoti atkarīgs no iedzīvotāju labklājības un kopējās situācijas ekonomikā, jo automašīnas iegāde nav spontāns lēmums, bet gan rūpīgi apsvērta darbība. Tieši tāpēc svarīgi veidot plašu piedāvājumu dažādām gaumēm," saka Cērps, piebilstot, ka jau gada sākumā veiktajā pētījumā tika noskaidrots, ka 23% iedzīvotāju šogad plāno iegādāties jaunu auto, visbiežāk izvēloties spēkratu vecumā no astoņiem līdz desmit gadiem.